Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:29:33 GMT

تایید یک مورد مثبت ویروس کرونا در گلستان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۳۲۱۸

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون از ۳۰ نمونه اخذ شده بیماران مشکوک به کرونا در گلستان، جواب یک مورد مثبت بوده است.

عبدالرضا فاضل امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای گلستان اظهار کرد: تاکنون ۳۰ مورد آزمایش ویروس کرونا از استان به تهران ارسال شده که جواب ۳ مورد اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ مورد منفی و یک مورد مربوط به مرد ۴۵ ساله، مثبت بود که خوشبختانه درمان شده است.

وی بیان کرد: بیماری کرونا در حال حاضر داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبی بهداشتی، زمینه عدم شیوع و گسترش را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: ۷۸ تخت در بیمارستان ۵ آذر به بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا اختصاص یافته است. علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده، در همه بیمارستان های استان بخشی را برای این موضوع اختصاص دادیم.

فاضل تاکید کرد: مردم به شایعات و اخبار غیرموثق توجه نکنند و اخبار صحیح را از رسانه های معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است