Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بندها هر کدام به ارتفاع حداکثر ۲ تا سه متر در حوضه‌های آبریز سدهای استان واقع در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، گلپایگان و سمیرم قرار دارند.

وی ادامه داد: این بندها قادر هستند ۲۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل کنند و از سرعت تخریب آن بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به اخباری مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی و جنوبی استان اضافه کرد: بر همین اساس از طرح‌های آبخیزداری مناطق بازدید کردیم و برنامه‌ریزی لازم انجام و تصمیمات اتخاذ شده است.

کارشناسان این روزها درباره خطر وقوع سیل هشدار می‌دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب‌های ابتدای سال، بار دیگر نگرانی در این پیوند را دو چندان کرد، از این رو شهرستان‌های غرب اصفهان برای مقابله با سیلاب احتمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند.

 آبخیزداری (Watershed Management) علم و هنر برنامه ‌ریزی مستمر و اجرای اقدام‌ های لازم برای مدیریت منابع حوزه‌ های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک است که می تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
بر اساس آمار موجود از مجموع 60 میلیون هکتار از عرصه های بیابانی و مرتعی کشور حدود 25 میلیون هکتار مستعد عملیات آبخیزداری است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است