Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان نقش اصلی واحدهای صنعتی و تولیدی در اقتصاد کشور، گفت: سیاست دولت، توسعه اقتصادی پایدار واحدهای صنعتی در سراسرکشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی؛ "محسن صالحی نیا" مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع مسئولان و فعالین اقتصادی شهرستان چناران، افزود: برنامه های جامعی برای تأمین نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اجرا شده تا صنایع مختلف به خصوص صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و نیز ارزش افزوده بالا بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی نیا با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در جهت تأمین نیازهای اساسی واحدهای صنعتی برداشته شده، ادامه داد: بر اساس سیاست های دولت تمام برنامه های حمایتی با توجه به اولویت و ضرورت های کشور برای واحدهای صنعتی انجام شده تا کمبودی نباشد.

صالحی نیا با اشاره به اشتغال واحدهای صنعتی در کشور، بیان کرد: در راستای برنامه های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه فضای کسب‌وکار و اشتغال مولد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به صورت مستمر در حال انجام بوده که اشتغال 904 هزار و 537 نفر را تاکنون فراهم کرده است و تا پایان سال با سیاست‌های حمایتی دولت، شاهد تولید بیشتر و افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی در سطح کشور خواهیم بود.

وی عنوان کرد: 993 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد 571 مورد شهرک صنعتی و 423 نواحی صنعتی بوده که تعداد 44 هزار و 899 واحد صنعتی در آنها مشغول فعالیت هستند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: در مسیر توسعه بیشتر واحدهای صنعتی در کشور از تمام امکانات و مزیت ها برای صنعتگران استفاده می کنیم تا علاوه بر ثبات، توسعه اقتصادی پایدار صاحبان صنعت روند رو به رشد داشته باشد.

لازم به ذکر است دو پروژه شبکه جمع آوری آب های سطحی و کلنگ زنی جدولگذاری و آسفالت معابر در شهرک صنعتی چناران و پروژه شبکه جمع آوری آب های سطحی در شهرک صنعتی ماشین ابزار با اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

در پایان گفتنی است: شهرک صنعتی چناران واقع در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد به قوچان با مساحت 1167 هکتار و با سرمایه گذاری 6 هزار 546 میلیارد ریال زمینه اشتغال برای 6 هزارو 652 نفر را فراهم کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت و تجارت چرمشهر واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی صنایع کوچک شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته

سیجانی مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری گفت:گام نخست ما توسعه واحدهای صنعتی است،در استان تهران حدود ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد و بزرگ ترین شهرک دولتی و خصوصی بزرگ شکور در تهران قرار دارد. شهرک هایی صنعتی شنزار و شمس آباد، شهرک های خصوصی و دولتی هستند که بزرگ ترین شهرک صنعتی در ایران هستند.

او افزود:درحال حاضر، در استان حدود ۱۱هزار واحد صنعتی دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۵۵ تا ۶۰ درصد آن ها شهرک های صنعتی هستند. یکی از مشکلات بزرگی که شهرک های صنعتی با آن مواجه هستند، بحث نقدینگی و تامین مالی است.

به گفته او، سیاست های بانک مرکزی در ارائه تسهیلات، از سال گذشته روند انقباضی را طی کرده است و این موضوع تامین ارز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سیجانی بیان کرد:سال گذشته ۲۰۰ واحد راکت صنعتی احیا و راه اندازی شد به طوری که هنوز ۴۰۰ واحد هم باید احیا شود ،همچنین افزایش سرمایه برای واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:مهم ترین بحثی که واحد های تولیدی با آن مواجه هستند، بحث تامین ارز و تامین ریال است که توزیع و توسعه واحد ها را با مشکل مواجه کرده است. برای آنکه جهش هایی در شهرک های صنعتی صورت گیرد، نیاز است تا بانک ها به ویژه بانک مرکزی همراهی بیشتری داشته باشد. پس باید اشاره کرد که تامین ارز و تامین ریال، بحث قابل توجهی است که نیازمند همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی است.

سیجانی اضافه کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از اهداف سازمان صمت است به طوری که واحدهای کوچک به سمت دانش بنیان شدن پیش می روند ،سال گذشته ۱۰۷ واحد ما مجوز دانش بنیان را اخذ کردند.

به گفته او، ۱۷ درصد صادرات کشور مختص به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سیجانی در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت بر روی کالاهای اساسی چگونه است؟ گفت:بازدید های نظارتی بر روی کالاهای اساسی انجام می شود ،اتاق اصناف، صمت، تعزیرات بر روی کالاها نظارت می کنند ،اگر قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت اعلام رسمی نشود ،افزایش قیمت غیر قانونی است.

به گفته مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران،اگر کالایی  که وارد می شود اسناد گمرکی نداشته باشد ضن قاچاق محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است