Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:17:20 GMT

انحصار ساخت ۲ تجهیز کاربردی صنعت نفت شکسته شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۲۳۹۷

انحصار ساخت ۲ تجهیز کاربردی صنعت نفت شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عباس اسدروز اظهار کرد: متخصصان فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایانه میعانات گازی عسلویه، با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی خود و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت اولین عملگر برقی NQ۹۰۰ (معادل IQ۳۵) و کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دستگاه نمونه‌گیر خودکار برای اندازه‌گیری مقدار محصولات ارسالی فازهای پالایشگاهی به‌کار می‌رود و نقش اساسی در سنجش کیفیت محموله‌های ارسالی دارد. عملگر برقی NQ۹۰۰ نیز برای باز و بسته کردن شیرهای صنعتی دارای کاربرد گسترده‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و انحصار ساخت این تجهیزات فقط در اختیار شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی بوده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: طراحی و ساخت این تجهیزات از سوی متخصصان داخلی سبب حذف وابستگی به شرکت‌های خارجی و همچنین جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف خرید دستگاه‌های خارجی شده است.

کد خبر 4863924

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت پایانه های نفتی ایران صادرات نفت تجهیزات نفتی ساخت داخل بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بورس تهران قیمت یورو سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر

باوقار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساختمان فرسوده آموزشگاه سعدی بندر خمیر بعد از امتحانات خرداد ماه تخریب و ساختمان جدید این مجموعه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و اتاق بازرگانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بصورت ۶ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با ساخت ساختمان جدید این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • لحظه هولناک شکسته شدن دستگاه شهربازی در هند (فیلم)
  • ببینید | لحظه هولناک شکسته شدن دستگاه شهربازی در هند
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟