Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:01:37 GMT

پیشنهاد اعتبار تنخواه برای مدیریت شرایط اضطراری

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۳۱۴

پیشنهاد اعتبار تنخواه برای مدیریت شرایط اضطراری

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه که در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از نقاط استان ایلام که خساراتی به ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی وارد کرد، تصریح کرد: از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خواست شد به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری آن استان به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳) به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ یکصد (۱۰۰) میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای در قالب تنخواه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (به نسبت مساوی) در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار ادامه داد: همچنین در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، خساراتی به اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آن استان وارد کرد طی درخواست دیگری از سازمان برنامه و بودجه کشور بنا شد به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی، مدیریت شرایط اضطراری و اسکان افراد خسارت دیده، به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳) به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ چهل (۴۰) میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در قالب تنخواه و مبلغ شصت (۶۰) میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت این سازمان هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید و وقوع سیل در برخی از مناطق استان لرستان، از معاون رئیس جمهور درخواست شد که دستور دهند بنا به ضرورت و به منظور تأمین نیازمندی‌های مالی و مدیریت شرایط اضطراری، به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۹۳)، به فوریت نسبت به طرح و اختصاص مبلغ یکصد (۱۰۰) میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای در قالب تنخواه و مبلغ دویست (۲۰۰) میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، در هیأت وزیران اقدام لازم معمول و پس از تصویب در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آن استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت این سازمان هزینه شود.

کد خبر 4863989

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل نجار مدیریت بحران حوادث زلزله سیلاب ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش انتخابات 98 قوه قضاییه دستگیری سارق شهر تهران محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی نیروی انتظامی آتش نشانی علی اعطا تعطیلی مدارس میلیارد ریال اعتبار آن استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که مسکو بارها نسبت به ارسال تدارکات نظامی به کی یف هشدار داده و تاکید کرده است که این تدارکات تنها به درگیری ها دامن می زند و هیچ شانسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه روسیه ندارد.

کد خبر 6097507

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان