Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@22:57:14 GMT

کاهش ۵۷ درصدی بارش بهمن در استان تهران

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۸۱۲

کاهش ۵۷ درصدی بارش بهمن در استان تهران

خبرگزاری میزان- مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:در بهمن ماه سال جاری با ۱۵.۶ میلی‌متر بارندگی در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷ درصدی مواجه شده است. تاریخ انتشار: 16:32 - 07 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۷۰۰ به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به نقل از پاون؛محمدرضا خانیکی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کاهش بارندگی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های آب و هواشناسی، استان در بهمن ماه سال جاری با ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلی‌متر بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷ درصدی و نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

خانیکی افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا پایان بهمن ماه در استان برابر ۱۶۶.۵ میلی‌متر بوده که نبست به مدت مشابه سال گذشته با مقدار ۲۱۵.۱ میلی‌متر و نسبت به میانگین بلندمدت با مقدار ۱۴۹.۴ میلی‌متر به ترتیب با کاهش ۲۲ و افزایش ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: از مجموعه ۱۵ ایستگاه مبنای باران‌سنجی محدوده عملکرد استان تهران، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ بهمن ماه، مربوط به ایستگاه باران‌سنجی رودک در حوضه لواسانات معادل ۳۳۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی چشمه اعلاء با میزان ۲۹۰.۱ و کمترین میزان آن مربوط به ایستگاه باران‌سنجی فیروزکوه با ۱۰۳.۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی سیمین‌دشت معادل ۹۶.۹ میلی‌متر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه توزیع بارش‌ها در بهمن سال آبی جاری بر خلاف ماه‌های گذشته نشان از پر بارشی ارتفاعات نسبت به دشت دارد، خاطرنشان کرد: به‌دلیل پایین بودن سهم بارش‌ها در سال‌های اخیر، افزایش‌های جزئی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاثیر چندانی بر منابع آب نداشته و خشکسالی همچنان ادامه دارد که این واقعیت لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت تامین و مصرف آب و انرژی در سطح کشور را پررنگ‌تر می‌کند. بیشتر بخوانید: سد کلان ملایر سرریز کرد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو ایستگاه باران سنجی سال آبی جاری میلی متر بهمن ماه منابع آب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان بافت بالاترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که طی آن، شهرستان بافت با ۳۳.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته و پس از آن کوهبنان با ۲۱.۸ میلی‌متر، طاشک راور با ۱۲.۰ میلی‌متر، انار با ۱۰.۲ میلی‌متر و کرمان با ۱۰.۰ میلی‌متر قرار دارند.

هم‌چنین ایستگاه‌های بردسیر ۹.۰ میلی‌متر، زرند ۸.۱ میلی‌متر، راور ۸.۰ میلی‌متر، شهربابک ۶.۴ میلی‌متر، هجدک راور ۶.۰ میلی‌متر، فیض آباد ۵.۳ میلی‌متر و رابر ۴.۶ میلی‌متر بارندگی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 747665

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت