Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام بهره‌مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، رویکرد اصلی، آموزش و اطلاع رسانی است و در این راستا جلسات و کارگاه‌های آموزشی به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، در اماکن عمومی و مساجد توسط کارشناسان اداره سلامت محیط و کار و اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه برگزار شده و در این راستا نحوه پیشگیری و گندزدایی به اقشار مختلف مردم از جمله کارکنان و مسوولان نهادهای مختلف آموزش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با هدف کنترل این ویروس به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران دانشگاه‌ها در ارتباط با نحوه نظارت بر خوابگاه‌ها، سالن های غذاخوری و بوفه‌های مستقر در دانشگاه‌ها توصیه‌های لازم ارائه شده و به رانندگان اتحادیه تاکسیرانی، سرویس های مدارس و شرکت های تعاونی حمل و نقل بین شهری، آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، مردم باید دست‌های خود را به طور مستمر با آب و صابون مایع شست و شو دهند، افزود: مردم باید تا حد امکان از دست زدن به چشم، دهان و بینی خود پرهیز کنند چرا که یکی از راه‌های انتقال این ویروس از همین طریق است.
دکتر بهره‌مند به مردم توصیه کرد اگر دچار علایمی شبیه سرماخوردگی و عفونت تنفسی هستند، ضمن رعایت بهداشت فردی، از رفت و آمد توسط وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در اماکن پرجمعیت خودداری کنند.

وی، تب خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی را  از نشانه‌های این بیماری اعلام کرد و ادامه داد: بهترین راهکار برای کنترل این بیماری اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش همگانی است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد سامانه اطلاع رسانی، اقدامات مناسبی انجام داده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری تربت حیدریه بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد پیشگیری تربت حیدریه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان