Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال سلطانی کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۹۰ درصد جنگل‌ها به دلیل عوامل انسانی نابود می‌شوند، اظهار کرد: جنگل زدایی بیشتر اوقات به دلیل استفاده یا فروش درختان قطع شده به عنوان سوخت یا چوب، محلی برای چراگاه دام، ساخت مزارع یا شهرک‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تحقیقات جهانی جنگل زدایی دومین عامل گرمایش جهانی است که خطرات زیست محیطی زیادی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: سیاره زمین را فراموش نکنیم

او در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار‌های جهانی منتشر شده از آغاز سال جاری تا کنون حدود ۸۰۶ هزار و ۴۶۳ هکتار جنگل در دنیا به دلایل مختلف نابوده شده است، همچنین حدود یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۴۶ هکتار کویر زدایی در جهان اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نابودی جنگل نابودی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به میزان ۹۳ درصد برای استان در سال گذشته تخصیص و محقق شد. - اخبار استانها -

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه میزان تعهد اعتبارات استان از سفر اول ریاست جمهوری در سال 1401، حدود 4 هزار و 313 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از این میزان تعهد، 73 درصد آن در سال 1401 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1402 نیز میزان تعهد از سفر اول ریاست جمهوری 3 هزار  و 536 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در این سال نیز 111 درصد تعهدات محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات جاری سال گذشته 845 میلیارد تومان بوده که 119 درصد محقق شده است، عنوان کرد: همچنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال گذشته، یک هزار و 255 میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن محقق شده است.

منتظری با اشاره به اینکه کل اعتبارات جاری، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سفر در سال گذشته 6 هزار و 469 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: 6 هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار به میزان 93 درصد برای استان تخصیص و محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان با توجه به عدم تامین بار مالی فوق‌العاده ویژه دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 1401 در سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران