Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فخارزاده پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در ورودی‌های محل برپایی نمازجمعه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ترددها را از نظر سلامت افراد کنترل خواهند کرد.
وی ادامه داد: از ورود افراد دارای نشانه‌های خاص بیماری همچون آنفلوآنزا، کرونا و ... به محل برپایی نمازجمعه شیراز جلوگیری خواهد شد و آنها به مراکز درمانی هدایت می‌شوند تا دیگر نمازگزاران در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز با اشاره به توصیه‌های پزشکی مبنی بر رعایت بهداشت دست‌ها با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت:‌ نمازگزاران جمعه شیراز قبل از ورود به شبستان امام خمینی نسبت به ضدعفونی کردن دست‌های خود اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد:‌ اقلامی همچون دستکش و ماسک با هدف حفظ سلامت نمازگزاران جمعه بین آنها توزیع خواهد شد.
فخارزاده اظهار داشت:‌ نمازجمعه نهم اسفندماه جاری شیراز به امامت آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اقامه خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز جمعه شیراز: تدابیر لازم برای حفظ سلامت نمازگزاران جمعه اندیشیده شده است


خطبه‌های آیت الله دژکام در نماز جمعه شیراز به طور معمول از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی @dezhkam_fa به صورت زنده پخش می‌شود.

پیش از این، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ششم اسفندماه جاری با تاکید بر اینکه در بحث مقابله با کرونا تابع نظر مدیریت واحد هستم، گفت: همگان باید از نقطه نظرهای مسوولان حوزه سلامت و بهداشت تبعیت کنند تا فضای جامعه ملتهب نشود.
آیت الله لطف الله دژکام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیراز برگزار شد، افزود: اینکه من باید نماز جماعت را تعطیل کنم یا نکنم، مدیر این قسمت باید بگوید، در مورد نحوه مدیریت بیماری هم باید آنچه در این زمینه اعلام شد، همگان اطاعت کنیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همانگونه که این مدیران همه در مسایل شرعی مقلد ما هستند، ما نیز در تشخیص مطیع آنها هستیم و نباید این موضوع را نادیده بگیریم، زیرا هرج و مرج مردم را گیج می‌کند، یک مدیریت باید در این زمینه وجود داشته باشد و اگر لازم باشد اطلاعیه می‌دهد و هر اطلاعیه داده شد اولین کسی که باید اطاعت کند بنده هستم.
آیت الله دژکام در ادامه به مساله برگزاری اعتکاف اشاره و بیان کرد: می‌گویند برای برگزاری اعتکاف چه باید کرد؟ به افراد گفتم، نظر مسوولان بهداشتی را کسب و هرچه گفتند، عمل کنید.
نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: از اینکه آستان مقدس حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام کرد در مسایل حرم، همه پیرو دستورات بهداشتی هستیم لذت بردم، نباید کاری کنیم که بگویند هر کسی برای خود تصمیمی می‌گیرد.

بیماری کرونا تا هشتم اسفندماه در ۲۰ استان کشور شایع شده است و تاکنون ۱۴۱ مورد مبتلا، ۲۲ فوتی و ۵۴ بهبودیافته براساس آمار رسمی با این بیماری دست به گریبان بوده‌اند.
تست کرونای دست‌کم سه نفر نیز در استان فارس نیز مثبت اعلام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کشور حرم مطهر امام رضا شورای عالی انقلاب فرهنگی ماسک نماز جمعه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان فارس جمعه شیراز الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: افتخار نماز جمعه این است یک پایگاه مردمی بوده و باید حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمد علی نکونام ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار کرد: یکی از ورزش‌های سالم ورزش زورخانه‌ای است و در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که همان هم مشکلات فراوانی دارد با جلسه‌ای که با وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتیم وزیر قول‌هایی در خصوص تأسیس یک زورخانه در مرکز استان داد که امیدواریم با همکاری کار و رفاه اجتماعی زودتر این زورخانه احداث شود.

وی با اشاره به روز شوراها افزود: توجه به شورای‌ها به‌عنوان یک ظرفیت مهم مردمی، دارای اهمیت است، نظام اسلامی کار را به دست مردم انجام می‌دهد و شعار امسال هم در همین جهت انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه گفت: مطالبات شورای‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و متقابلاً هم مطالبه شورای‌ها باید واقع‌گرایانه باشد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه شهید مطهری به‌عنوان یک الگو مؤثر، مفید و پرانگیزه برای افراد جامعه و فرهنگیان است، عنوان کرد: فرهنگیان ما با انگیزه در میدان حضور دارند ولی ضرورت‌ها خیلی بیشتر از این‌هاست، شکل‌دهی به نسل جوان برعهده معلمان و آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و معلمان باید انگیزه خود را در این راستا بالا ببرند، البته خلاءهای هم وجود دارد که باید رفع شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های نمازجمعه تراز، اضافه کرد: افتخار نماز جمعه شیعی این است یک پایگاه مردمی است و حریت تریبون نمازجمعه به گونه‌ای که مطالبات مردم گفته شود و مردم حس کنند حرف دلشان در این تریبون زده می‌شود، حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که رسانه‌ها مطالبات مردم را منعکس کنند، ادامه داد: باید اجازه داد که مردم با حفظ موازین اخلاقی مطالبه خود را اعلام کنند و مسئولان هم با گوش شنوا و دلسوزانه شنونده باشند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: بعد عملیات طوفان الاقصی و حمله یمنی‌ها به رژیم صهیونیستی و تکمیل کننده آن عملیات وعده صادق سرعت تغییرات جهانی بسیار زیاد شده و دنیا شاهد تغییر موازنه قدرت است.

کد خبر 748092

دیگر خبرها

  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود