Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:46:26 GMT

برگزاری ضیافت سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۳۹۴

برگزاری ضیافت سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، با حضور شخصیت‌های سینمایی، فرهنگی و دیپلماتیک ایران و کشورهای مختلف؛ ضیافت سینمای ایران در ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز سه‌شنبه ۶ اسفند (۲۵ فوریه ۲۰۲۰) در محل «غرفه سینمای ایران» واقع در محل بازار هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در کشور آلمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با خوشامدگویی رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی همراه بود محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، نیز حضور داشت و به مهمانان داخلی و خارجی خوش‌آمد گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائد فریدزاده در ابتدای مراسم گفت: به همه حاضران در ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین، خیرمقدم می‌گویم. دومین سالی است که به مناسبت حضور سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، این ضیافت را برپا می‌کنیم که محلی است برای دیدار دوستان و دوستداران سینمای ایران و باعث خوشحالی است که امسال در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم برلیناله، سینمای ایران حضور پررنگی بخصوص در بخش «جنریشن» Generation و بخش «فروم» Forum دارد و آثار سینمای ایران در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد و باعث افتخار و خرسندی است که کارگردانان این فیلم‌ها از جمله؛ مسعود بخشی، هادی ساعی‌ور، ماندگار و پیام حسینی در جمع ما حضور دارند.

وی همچنین گفت: جا دارد که از آقای فرازنده سفیر محترم ایران و دکتر محمدی رایزن فرهنگی در کشور آلمان تشکر کنم که با حضور خودشان رونق‌بخش جشن ما هستند و همچنین قدردان زحمات تمامی همکاران خودم و دوستان فعال در عرصه بین‌المللی سینمای ایران هستم و امیدوارم که این رویداد، باعث دیدار و گفت‌وگوی بیشتری در خصوص سینما و بویژه سینمای نوین ایران باشد و مسیر گفت‌وگو و همکاری های بیشتر، در این خصوص گشوده شود.

در ادامه ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین ، محمود فرازنده سفیر ایران در کشور آلمان گفت: فرصتی فراهم آمده است که فیلمسازان و دست‌اندرکاران تولید کارهای هنری در این منطقه، گرد هم بیایند و بر این باور هستم که سینما رسالت بسیار مهمی در جهت آگاهی و پیشبرد اهداف انسانی بر عهده دارد که در هر زاویه و زمینه‌ای دیدگاه‌های مختلفی برای نقد و بررسی خود می‌طلبد. استفاده از هنر، جهت انتقال مفاهیم و رسیدن به ارزش‌ها و باورهای انسانی واحد، از گونه اهداف این نوع رویدادها و گرهم‌آیی‌ها است و خوشحال خواهیم بود که ببینیم جایگاه ایران، بیش از پیش در این صحنه، آن‌گونه که امسال نیز شناخته می‌شود؛ مورد شناسایی قرار گیرد.

در این ضیافت، مهمانانی از ایران و سایر کشورها از جمله؛ دکتر محمدی رایزن فرهنگی ایران در برلین و غریب‌نژاد وابسته علمی سفارت ایران در آلمان، عوامل فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین همچون؛ «یلدا»، «نامو» (بیگانه)، «اسب سفید بالدار»، «بادبادک‌ها»، و «بیگانه»)، فعالان حاضر در بازار فیلم: داریوش و فرزاد دالوند، حسن نجاریان، چنگیز حسنی، بهنام وارسته، محمد مهدی عسگرپور، امیر اسفندیاری، الهه نوبخت، مریم نقیبی، الهه طاهایی، آزاده مسیح‌زاده، علی عطشانی، کاترینا دوکورن (منتقد سرشناس آلمانی)، ریچارد بارزبی (مدیر شرکت اسکای لاین)، ممد اکتاش مدیر کمپانی سینمایی «میتوس فیلم» آلمان، جوهانا داته و پیتر دومش (نمایندگان بازار فیلم برلین)، ساجال داتا (جشنواره فیلم کلکته هند)، میرولیوب ویکوویچ (نماینده مرکز سینمایی صربستان)، نماینده مرکز سینمایی چک، روسیه، کره جنوبی و همچنین تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی پخش در بازار امسال برلیناله حضور داشتند.   

برچسب‌ها محمد مهدی عسگر پور کره‌ جنوبی علی عطشانی برلین بنیاد سینمایی فارابی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی علی عطشانی برلین بنیاد سینمایی فارابی آلمان کره جنوبی علی عطشانی برلین بنیاد سینمایی فارابی آلمان ضیافت سینمای ایران فیلم برلین بین المللی بازار فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که اطفای آتش‌سوزی همراه با انتشار دود خطرناک در یک واحد متالورژی در بخش دفاعی پایگاه نظامی دیهل متال آلمان Diehl Metal که سیستم IRIS-T را تولید می‌کند، متوقف شده است.

به گفته آدریان ونزل، سخنگوی سازمان آتش نشانی برلین، این سازه به طور کامل سوخته و بخشی از آن سقوط کرده است. وی افزود: تیم‌های آتش نشانی شامل ۱۶۰ آتش نشان در حال اطفای حریق از بیرون بودند، زیرا از داخل نمی‌توانستند آتش را مهار کنند. این در حالی بود که ساعاتی بعد با انتشار گاز‌های سمی و ذوب شدن مواد شیمیایی اطفای حریق متوقف شد و آتش نشانان اجازه دادند سازه در آتش بسوزد.

به گفته سخنگوی آتش نشانی در صورت اطفای حریق احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی وجود داشت برای همین اطفای آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، آتش سوزی در تاسیسات دیهل در برلین، که بخشی از یک شرکت تولید کننده سیستم‌های دفاع هوایی برای اوکراین است، بر تولید IRIS-T تاثیری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی