Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگو و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه درباره مبنای انتخاب بیمارستان‌ها برای قرنطینه اظهار کرد: به هیچ وجه به اینگونه نیست که یک بیمارستان برای قرنطینه انتخاب شود و با توجه به دسترسی مردم از لحاظ جغرافیایی بیمارستان‌های معین از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مناطق در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به لحاظ ایمنی ویروس امکان پرواز ندارد؛ بنابراین برای اطرافیان و عابران اطراف بیمارستان مشکلی ایجاد نمی‌شود و هیچ بیمارستان معینی خارج از شهر نیست. علاوه بر آن هیچ پروتکلی ساخت بیمارستان خارج از شهر را توصیه نمی‌کند.

توزیع ۴۳۷ هزار بسته حفاظتی در قم

جهانپور درباره علت توزیع بسته‌های بهداشتی برای نمایندگان مجلس، گفت: توزیع بسته‌های حفاظتی را در جریان نیستم، اما اگر هم این اقدام باشد در مقیاسی که بسته‌های بهداشتی در حال توزیع است قابل مقایسه با این توزیع نیست؛ حداقل در شهر قم حدود ۴۳۷ هزار بسته حفاظتی توزیع شده است. علاوه بر آن هزاران بسته حفاظتی برای افراد در معرض خطر داشتیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: نمایندگان مجلس به دلیل آنکه تجمع دارند جزو گروه‌های پر خطر محسوب می‌شوند.

او درباره روند درمانی کرونا در نوشهر که فقط یک بیمارستان دارد، گفت: کنترل روند بیماری البته جزیی از سطح اولیه پیشگیری است، نه سطح درمان و در مناطقی که یک بیمارستان وجود دارد قاعدتاً یک بخش از بیمارستان به این امر تخصیص پیدا می‌کند. البته بیمارستان‌های نهاد‌های دیگر هم در نوشهر و چالوس پاسخگوی مراجعات هستند، البته عمل‌های الکتیو و ... در این شرایط لغو شده است.

جهانپور بیان کرد: در نوشهر و چالوس مشکلی اگر وجود دارد به دلیل مسافرت خانواده‌هایی است که با تعطیلی مدارس بدلیل کرونا عازم آن منطقه شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره وجود آمار متناقض درباره تعداد مبتلایان و فوتی‌ها گفت: مسئولین آمار متفاوتی ندارند. آنچه در فضای مجازی می‌گذرد یا تحریف یا جعل واقعیت است، تنها مرجع اعلام آمار وزارت بهداشت بوده و برای نخستین بار در ایران این آمار به صورت روزانه رسما اعلام عمومی می‌شود.

او ادامه داد: ممکن است مسئولی از امروز ظهر تا فردا ظهر آماری که مطلع می‌شود را در یک منطقه منتشر کند، اگرچه غیرحرفه‌ای است، ولی تناقضی ندارد. فعلا بازار آمار دروغ رایج است و البته تناقض آن‌ها برای نقض آن‌ها کافیست.

هیچ شهری تعطیل نخواهد شد

جهانپور درباره اینکه آیا شهرهای تهران، قم و گیلان تعطیل مي شوند یا خیر گفت: هیچ شهری تعطیل نخواهد شد، چنین موضوعی در مدیریت و کنترل بیماریها در دنیا مطرح نیست ، این کار نه ممکن است و نه مطلوب، لذا از امر غیرممکن صحبت نمی‌کنیم.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات اظهار کرد: در تمامی دنیا دور دوم انتخابات نسبت به دوره نخست آن شاهد مشارکت کمتری هستیم و امر غیر عادی نیست.

او افزود: انتخابات در تهران انتخابات بین کسانی است که پایبند نظام هستند و فرقی ندارد کدام یک از کاندید‌ها راهی مجلس شوند البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

سفیر اسبق کشورمان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس علاوه بر کارکرد قانون گذاری وظیفه نظارت بر دستگا‌های اجرایی را دارد چرا که پول و قدرت در این نهاد‌ها نهفته است و مجلس باید مراقب باشد تا فسادی در این مجموعه‌ها صورت نگیرد.

او ادامه داد: برای اینکه مجلس نقش نظارتی و ضد فساد خود را به خوبی ایفا کند در ابتدا باید زمینه ایجاد فساد را در میان نمایندگان از بین ببرد و اگر نماینده‌ای دچار تخطی در این زمینه شد باید به شدت با او برخورد شود و به عبارتی دیگر مجلس باید از فساد ایمن باشد.

قدیری ابیانه گفت: از زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند فساد به سمت آنها هجوم می‌آورد و وعده‌های آنچنانی به آنان داده می‌شود و برخی درخواست‌های عجیب از آنان دارند. البته مردم افراد خوبی را انتخاب کرده اند، اما با این حال باید مراقب بود و تضمینی وجود ندارد که فردی که در گذشته مرتکب فساد نشده در آینده نیز از آن مصون باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همچنین نمایندگان باید در بدو ورود به مجلس و آغاز به کار مجلس دوازدهم به ریشه‌یابی مشکلات کشور پرداخته و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد