Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه بین‌المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی کم فیبر می‌تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  یک مطالعه بین‌المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی کم فیبر می‌تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این پژوهش که امروز منتشر شده حاکی از آن است، موش‌هایی که از رژیم غذایی کم فیبر تغذیه می‌شوند بیشتر مستعد ابتلا به فشارخون بالا هستند.

پروفسور کای، محقق این مطالعه و مدیر بخش قلب و عروق در بیمارستان آلفرد استرالیا گفت: این مطالعه قابل توجه است زیرا برای نخستین بار مشخص می‌کند که چگونه فیبر در رژیم غذایی به طور مستقیم سلامت قلب و عروق را تنظیم می‌کند.

محققان باور دارند، حبوبات سرشار از مواد مغذی مفید هستند که علاوه بر پروتئین، می‌توانند فیبر بدن را تأمین کنند و در پیشگیری 

یکی از منحصر به فرد ترین یافته های این مطالعه این است که مشخصات باکتریایی روده به نام میکروبیوم روده ارتباط نزدیکی با فشار خون دارد و این پیوند نتیجه شیمیایی‌هایی است که توسط باکتری های روده به گردش خون منتقل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان ابتلا به فشارخون در افرادی که گیاه‌خوار هستند یا مقادیر بیشتری فیبر غذایی مصرف می‌کنند، نسبت به دیگر افراد کمتر است. فشار خون بالا که به آن قاتل خاموش نیز گفته می‌شود، می‌تواند منجر به سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد، سفت شدن شریان‌ها و ماهیچه‌ها و همچنین مشکلات کلیوی در صورت عدم درمان شود.

محقق این پژوهش می‌گوید:  گرچه اکنون فهمیده شده است که یک رژیم غذایی پر فیبر ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی محافظت کند، اما مکانیسم این عمل همچنان مشخص نیست و نیاز به پژوهش‌های بیشتری دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم غذایی فشارخون استرالیا قلبی بیماری فیبر رژیم غذایی فشار خون خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم