Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، ترس از ویروس کرونا دوباره باعث سقوط بازار سهام دنیا در روز جمعه شد و ارزش این سهام را 5 تریلیون دلار کم کرد که از زمان بحران مالی 2008 بی‌سابقه است.

بازارهای اصلی اروپا دو تا سه درصد کاهش یافتند و این روند رو به کاهش باعث شد سود اوراق قرضه دولت آمریکا که به‌نظر می‌رسد ایمن‌ترین سرمایه در دنیا باشد، به پایین‌ترین حد خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید می‌رفت شیوع این ویروس که از چین آغاز شده، طی چند ماه پایان یابد و فعالیت اقتصادی به‌سرعت به حد عادی بازگردد ولی تعداد موارد ابتلا به این ویروس در سرتاسر جهان این امید را بر باد داد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا ماه آینده پایین بیاورد و سایر بانک‌های مرکزی همین کار را برای بهبود اقتصادی و دوری از رکود جهانی ادامه دهند.

اختلال در سفرهای بین‌المللی و زنجیره‌های عرضه، بسته شدن مدارس و لغو رویدادهای بزرگ همه باعث تیره‌وتار شدن دورنمای اقتصاد جهان شده است. اقتصاد جهان قبل از شیوع این ویروس هم به‌خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین مختل شده بود.

سهام وال استریت 4.4 درصد در روز پنجشنبه سقوط کرد که بزرگترین سقوط آن از اوت 2011 بود.

در آسیا شاخص MSCI به‌جز ژاپن، 2.7 درصد کاهش یافت. سهام نیکی ژاپن از ترس به تعویق افتادن المپیک به‌خاطر شیوع ویروس کرونا 4.3 درصد سقوط کرد. بازی‌های المپیک برای ماه‌های جولای و اوت برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد با گسترش شیوع ویروس کرونا در اقتصادهای بزرگ مثل ژاپن و فرانسه، احتمال فراگیر شدن آن وجود دارد.

طی 24 ساعت گذشته، 10 کشور اولین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش داده‌اند، از جمله نیجریه که بزرگترین اقتصاد آفریقا است.

قیمت نفت در این هفته 12 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود طی یک سال گذشته رسیده است که بدترین آن از 2016 تا حالا است. تمام فلزات صنعتی اصلی بین 3 تا 6 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴