Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:23:08 GMT

سوریه، ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۴۰۱

سوریه، ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرد

شبکه خبری المیادین به نقل از یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گزارش داد: تبلیغات گمراه کننده ترکیه و کشورهای غربی علیه سوریه، حمایت گسترده آنها از گروه های تروریستی را طی سال های گذشته تاکنون اثبات می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ المیادین به نقل از این مقام سوری افزود: ارتش سوریه به ماموریت خود برای پایان دادن به حضور تروریست ها در سراسر کشور ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام سوری  اظهارداشت: اغراق رسانه های ترکیه ای و غربی در باره خسارت های وارد شده به ارتش سوریه در جریان نبردهای کنونی در محور شهر سراقب، تلاش برای بالا بردن روحیه تروریست ها و اعتراف رسمی به دست داشتن نیروهای اردوغان در جنگ در کنار گروه های تروریستی و تکفیری است و عدم پایبندی ترکیه به تعهدات خود در قبال توافقنامه سوچی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت های ارتش ترکیه در بازگشایی جاده بین المللی حلب-دمشق و فرودگاه بین المللی حلب و آزاد سازی بیش از ۲۳۰ روستا در استان های ادلب، حلب و حماه  هیچ شکی برجای نگذاشت که حمایت از تروریسم به عنوان یک راهبرد ثابت در سیاست های این کشورها برای دستیابی به اهداف پست اخلاقی به شمار می رود و در قول و در عمل مغایر مفاد قانون بین الملل است.

  در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله‌باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه‌های تروریستی بر تنش‌ها به شدت افزوده است.

روز  پنجشنبه کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزاویه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها درسوریه است.

این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد