Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:51:14 GMT

شوی «دات راینکس» به زمان دیگری موکول شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۲۵۴۰

شوی «دات راینکس» به زمان دیگری موکول شد

«مرتضی براری» رییس سازمان فضایی ایران امروز -شنبه- به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رویداد دات راینکس که قرار بود ۵ اسفندماه برگزار شود و ایده‌های بسیار خوبی نیز توسط فعالان این حوزه در سامانه به ثبت رسیده بود، با توجه به شرایط پیش آمده به تاریخ دیگری موکول شد و تا آن زمان افرادی که موفق به ثبت ایده خود نشدهاند فرصت دارند تا از طریق وبسایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

dotrinex.ir ایده خود را ثبت نمایند.

براری درباره ایده‌شو «دات راینکس» افزود: حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی امروزه یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که علاوه بر استراتژیک بودن آن، خدمات و کسب و کارهای بسیاری حول آن ایجاد شده است. در همین راستا با همکاری سازمان‌ها و نهادها نسبت به اعلام نیاز بخش‌های مختلف کشور در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی اقدام شد تا جوانان خلاق و کارآفرین بر اساس این نیازها و در جهت رفع آن‌ها، ایده‌هایی را پیشنهاد دهند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با ارائه راهکارهای خلاقانه و عملیاتی علاوه بر رفع نیاز بخش‌های مختلف کشور، هدف دیگری را نیز دنبال می‌کنیم که فراهم آوردن شرایط شکل‌گیری و رونق کسب و کارهای نو در این حوزه است. ایجاد بستر برای ایده پردازی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، به افراد این امکان را می‌دهد تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند و ضمن تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی و بیان ایده، آن‌ها را اصلاح کرده و پرورش دهند. 

او در خصوص نحوه برگزاری این رویداد در آینده گفت:در این رویداد علاوه بر ایده پردازی و خلق مفاهیم کاربردی، نیازهای ناوبری و موقعیت یابی دستگاه‌های دولتی نیز به مرور در سایت حاضر جذب و بارگذاری خواهد شد تا ایده‌های عملیاتی متناسب با یک نیاز بالفعل توسعه یابند. در نهایت نیز به سه ایده برتر جوایز نقدی تعلق گرفته و از ایده‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

رییس سازمان فضایی تاکید کرد: امیدواریم با حضور در این رویداد که به همراهی وزارت راه و شهرسازی و سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی برگزار می‌شود و در حاشیه آن نمایشگاه ارائه توانمندی بخش خصوصی در حوزه ناوبری برپا خواهد بود، فرصت مناسبی برای ارائه ایده‌های کاربردی و جذب سرمایه‌گذار داشته باشید. لازم به ذکر است به ایده‌های داوری شده گواهی حفظ حقوق مالکیت معنوی اعطا می‌شود.

محورهای شوی دات راینکس

محور سامانه‌های موقعیت‌یابی، زیرساخت و تجهیزات، نرم افزار و ارزش افزوده و سیستمهای مکمل و ترکیبی که در این شو دنبال خواهد شد. در محور سامانه‌های موقعیت یابی ایده پردازی در راهکارهای فضایی اعم از منظومه‌های ماهواره‌ای در ابعاد مختلف، زیرساخت‌های زمینی، ایستگاه‌های دریافت داده و ایستگاه‌های کالیبراسیون مد نظر است. توصیه می‌شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

در محوز زیرساخت و تجهیزات ایده پردازی در زمینه ساخت، تولید، افزایش کاربری و ایجاد ارزش افزوده در تجهیزات زمینی دریافت اطلاعات سامانه‌های موقعیت یابی اعم از فضایی و زمینی مد نظر است. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

نرم افزار و ارزش افزوده دیگر محور این شو است. در این محور ایده پردازی در زمینه نرم افزارهای مختلف ارائه سرویس مکان پایه که از داده‌های موقعیت یابی زمینی یا فضایی استفاده می کنند مد نظر است. این نرم افزارها می توانند هر حوزه‌ خدماتی را شامل شوند. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

در محور سیستم‌های مکمل و ترکیبی نیز ایده پردازی در زمینه سیستم‌های مکمل که منجر به افزایش دقت داده‌های موقعیت یابی فعلی می شوند مد نظر است. پیشنهاد مربوط به سیستم‌های مکمل نیز می تواند فضایی یا زمینی باشند. هم چنین سیستم های ترکیبی موقعیت یابی و ناوبری در این محور جای دارند. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

اهمیت سامانه های ناوبری

استفاده از داده‌های سامانه‌های ناوبری به بخش حیاتی و جدایی ناپذیری از زندگی امروز بدل شده است. وابستگی روزمره ما به نقشه‌های مسیریاب، سرویس‌های حمل و نقل اینترنی و برنامه ریزی زمانی برای سیستم‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی تنها با استفاده از داده‌های دقیق مکانی امکان پذیر هستند. اطلاعات سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای در اختیار همه جهان قرار دارند و با استفاده از آنها تاکنون تعداد زیادی اپلیکیشن موبایل نرم افزارها کاربردی تولید شده است.

* RINEX مخفف Receiver Independent Exchange format است. پسوند فایل‌هایی که مشاهداتی ایستگاه‌های زمینی، پارامترهای ناوبری ماهواره های GNSS و نیز پارامترهای اتمسفری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان فضایی ایران ماهواره ظفر وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران ماهواره ظفر وزارت راه و شهرسازی سازمان فضایی ایران ماهواره ظفر وزارت راه و شهرسازی موقعیت یابی ایده پردازی حوزه ناوبری مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا طی امروز و فردا در برخی ساعات رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان وجود دارد.

همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی امروز و فردا یکشنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی وضع هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده