Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور 24 پروانه تاسیس، بهره برداری و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درساری،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده، گفت: کاهش ضایعات کشاورزی و افزایش سطح تولید، افزایش اشتغال و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش مزیت رقابتی برای صادرات، کاهش ریسک در بخش اقتصاد کشاورزی و تکمیل زنجیره بازاریابی از مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب کاهش بیکاری‌های دائمی ‌و فصلی در مناطق روستایی، فراهم کردن زمینه مناسب توسعه بخش کشاورزی، افزایش تولید، بهره‌وری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه اینگونه صنایع، پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین‌کننده امنیت غذایی در کشور است، ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی به چهار گروه محصولات دامی، محصولات شیلاتی، محصولات زراعی و محصولات باغی دسته بندی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری امسال به صدور 24 پروانه تاسیس، بهره برداری و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال 15 فقره جواز تاسیس، 6 فقره پروانه بهره برداری و سه مجوز توسعه طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان صادر شد.

پورفلاح تصریح کرد: مجوزهای تاسیس، بهره برداری و توسعه صادر شده در این شهرستان در زمینه خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی، بسته بندی برنج و حبوبات و غلات، داروهای گیاهی، مواد غذایی، انواع سس، سبزی و صیفی جات، عسل، فرآورده های دریایی، لبنی و آب معدنی، شالیکوبی، خوراک دام و آبزیان و خوراک دام پلت بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدور 24 فقره پروانه تاسیس و بهره برداری صنایع کشاورزی ساری صنایع تبدیلی و تکمیلی بهره برداری جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد