Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطاءالله حیدری ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: یک محموله شامل چهار تُن الکل امروز به استان می‌رسد و در بین داروخانه ها توزیع می‌شود تا از این طریق مردم بتوانند برای ضد عفونی از این ماده استفاده کنند.

او با توصیه به شهروندان مبنی بر تهیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از مراکز مجاز بویژه داروخانه ها، تاکید کرد: برخی مراکز غیرمجاز، الکل صنعتی را به عنوان ضدعفونی کننده دست، به شهروندان می‌فروشند که خطرناک است و باید از آن تنها برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کشف ۱۸ هزار ماسک از یک انبار خانگی در قروه در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: این ماسک ها کیفیت ندارد و قابل اطمینان نیست لذا در بین مردم توزیع نشد و معدوم گردید.

حیدری اولین محموله ماسک ارسالی از وزارت بهداشت را شامل ۵۰ هزار عدد اعلام کرد و یادآور شد: تمام این محموله در بین کادر درمانی بیمارستان ها که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند، توزیع شده است.

او با اشاره به تمهیدات انجام شده برای افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان، اضافه کرد: قرار است یک واحد تولید مواد آرایشی و بهداشتی خط تولیدی را به تهیه مواد ضدعفونی اختصاص دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمبود مواد اولیه را از مشکلات حال حاضر برشمرد و گفت: سهمیه هر واحد تولیدی، ۶ هزار لیتر در روز است که این سهم را وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده است.

حیدری اضافه کرد: خط تولید یک کارخانه هم عوض شده و روزانه ۲ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

او به شهروندان توصیه کرد برای ضدعفونی کردن محیط از ترکیب آب و وایتکس استفاده کنند و افزود: برای نتیجه مطلوب یک واحد وایتکس را با ۹ واحد آب معمولی ترکیب و از ان برای ضدعفونی محیط استفاده کنید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همکاری مطلوب داروخانه های کشور اشاره کرد و یادآور شد: کمبود ماسک یک مشکل جهانی است و تنها به کشور ما اختصاص ندارد و روزانه ۱.۵ میلیون ماسک تولید می شود.

حیدری رعایت بهداشت فردی را مهمتر از استفاده از ماسک دانست و گفت: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و بدانند که شست و شوی مداوم دست از ماسک واجب تر است ضمن اینکه فاصله یک متری خود را با دیگر افراد حتما حفظ کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک کردستان ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند