Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:42:12 GMT

جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۴۸۰۳

جو روانی بیماری کرونا خطرناکتر از خود ویروس

فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، به عواقب روانی ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه با شیوع کرونا و اخبار و اطلاعات ضد و نقیض اضطراب و استرس روانی ایجاد شده در خصوص ابتلای به این ویروس بیشتر از خطرهای جسمی شده است.

وی افزود: امروزه در شرایطی که شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور باعث نگرانی مردم شده مهمترین وظایف هر فردی ایجاد آرامش روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی یادآورشد : بجای ایجاد ترس، اضطراب، غم، خشم و افسردگی باید با تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ ویروس کرونا برویم و مطمئن هستیم که این بیماری نیز شکست می خورد.

به گفته محمدی ، وقتی شخصی احساس تهدید می کند مسلما توانایی کافی برای مقابله با بیماری را ندارد و طبیعی است که دچار ناراحتی، نگرانی، اضطراب و ترس شود.

این روانشناس گفت: متاسفانه امروز ترس، استرس، اضطراب و نگرانی ناشی از ویروس کرونا شهروندان را درگیر کرده و اطلاعاتی به مردم منتقل می شود که نه تنها حقیقت ندارد بلکه خانوادها را دچار مشکل می کند.

محمدی افزود: در شرایط فعلی باید تعریف درست و کاملی از بیماری کرونا صورت گیرد و با اطلاع رسانی گسترده افراد جامعه به جای نگرانی از آمار ابتلا و قربانی این ویروس به رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که حساس کردن جامعه نسبت به عوامل مخاطره آمیز برای پیشگیری از بی تفاون بودن مردم ضروی است هر چند حساس سازی نباید به درجه ای برسد که احساس شود هیچ اقدامی نمی تواند مشکل را مرتفع نماید.

به گفته این روانشناس با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه باید همه افراد با استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و رعایت بهداشت فردی از انتشار آن جلوگیری کنند.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و کم کم این ویروس از مرزها عبور و برخی از کشورهای جهان را درگیر خود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز نهم اسفند آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید. ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

این ویروس به شدت مسری که از طریق تماس با سطح آلوده و از طریق تنفس منتقل می شود ، مدتی است به کشور وارد شده و اذهان عمومی را با نگرانی روبرو کرده است.

بیماری کرونا به علت ناشناخته بودن، یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می‌کند که  علاوه بر آسیب‌های جسمانی، یک ضربه و شوک روحی و روانی را به جامعه وارد می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین انجمن روان شناسی اجتماعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین ویروس کرونا استان قزوین بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای شهدای خوشنام شهر آق قلا، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است، کاهش جمعیت جوان، باعث کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است و برای جوانی جمعیت باید برنامه ریزی کرد.
 
به گفته وی؛ یکی از متغیرهایی که در بهداشت روانی می تواند نقش سازنده و مؤثر داشته باشد رفتارهای مذهبی از جمله کارکردهای مذهب در بهداشت روانی و پروراندن رویکردی پیشگیرانه نسبت به آسیب ها است.
 
امام جمعه اهل تشیع شهر آق قلا با عنوان اینکه شهید مطهری، نه یک فرد؛ بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار می ‌توانست و می ‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و امام راحل عظیم‌ الشأن (ره) و رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌ اند.
 
وی افزود: معلمان قشر بسیار زحمتکش و شریفی هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که معلمی فقط به تدریس مباحث تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی نیست؛ بلکه معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چرا که معلمی در حقیقت شغل انبیا است.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: معظم له درباره تأمین امنیت شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش جامعه تأکید زیادی کردند.
 
وی ادمه داد: در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تأکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌ کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است