Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرهای شیوع ویروس کرونا که از هفته گذشته در شاهرود منتشر شد، برخی از مردم را راهی داروخانه ها کرد تا وسایل مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را تهیه کنند، این امر موجب شد اقلام مربوطه در یکی دو روز نخست تمام شود.  

خبرنگاران ایرنا روز شنبه  با مراجعه به بیشتر داروخانه ها و فروشگاههای لوازم بهداشتی و آرایشی و کالای پزشکی با تابلوی سوال نفرمایید ، ماسک و دستکش نداریم ، مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم درداروخانه ها و فروشگاهها به دنبال تهیه ماسک ، دستکش ، الکل و ژل ضد عفونی هستند و آنقدر در این زمینه سوال شده است که دیگر در همه جا پشت شیشه ها تابلو " نداریم سوال نفرمایید" به چشم می خورد.

قیمت هر ماسک معمولی در شاهرود پنج هزار ریال  و هر ماسک " N ۹۵"  هم که  تا هفته گذشته  هفت هزار تومان بفروش می رفت ، اکنون نایاب است.

دستکش طبی که بسته ۱۰۰ عددی آن در هفته گذشته ۲۵ هزار تومان  بود به بسته ای ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است ،  ماه گذشته هر شیشه یک لیتری الکل ۹۰ درصد ۱۲ هزار تومان بود ، امروز پیدا نمی شود.

به گفته برخی از مردم ، سه روز پیش برخی داروحانه ها شیشه یک لیتری الکل ۷۰ درصد را از ۴۵۰  تا ۸۰۰ هزار ریال فروختند.

یک فروشند ه کالای طبی و پزشکی هم گفت : مردم با اضطراب فروان به دنبال خرید این اقلام هستند و انبار های ما هم خالی شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: شرکت های تهران و شهرهای بزرگ هم که ۱۰روز پیش سفارش و پول این اقلام را گرفته اند ،  الان می خواهند پول ما را پس بدهند و کالای سفارش شده ما را نمی فرستند.

وی ادامه داد: برخی  باربری  ها هم از  تحویل و ارسال اقلام پزشکی به دلایل نامعلومی سرباز می زنند و برخی کالاها این حوزه از پلیس راه سرخه به سمت شاهرود ترخیص نشده اند.

این فروشنده ،افزایش روزانه و هفتگی نرخ دلاررا هم دلیلی  برای افزایش قیمت ها و احتکار برشمرد و  ادامه داد: روند افزایشی  قیمت دلار بر خرید و فروش همه کالاها تاثیر بسیاری دارد.

وی گفت:  اقلام پزشکی و پیراپزشکی  یک ماه گذشته تا کنون سه بار افزایش قیمت داشته است .

مراجعه مردم برای تهیه این اقلام بهداشتی وضدعفونی کننده به درمانگاهها ، خانه های بهداشت ، بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزایش یافته است .

برغم این که مسوولان بهداشت و درمان کشور استفاده از ماسک و برخی اقلام دیگر را برای همگان ضروری نمی دانند ، با این همه بسیاری از مردم برای تهیه این کالاها مراجعه می کنند که همین امر موجب کمبود آن ها می شود. 

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه تا ظهر شنبه هفت تن  بود که  یک بیمار مبتلا  فوت  کرد و یک نفر هم پس از درمان ترخیص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در حوزه تحت پوشش این دانشگاه گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ بیمار با علائم شبیه کرونا مراجعه سرپایی داشته اند که ۷۷ مورد بستری شدند.

 از این تعداد آزمایش هفت مورد مثبت بوده که یک نفر  بهبود یافته  و از بیمارستان مرخص شده و یک خانم ۷۳ ساله با بیماری زمینه ای قلبی و فشارخون بالا فوت نمود.

 از ۲۲ نمونه جواب آزمایش اعلام شده ۱۵ مورد منفی و ۷ مورد مثبت گزارش شده است و  ۱۶ نفر از موارد بستری با بهبودی کامل مرخص شده اند.

به گفته وی مهمترین توصیه تشدید خود مراقبتی، رعایت بهداشت تنفسی، نظافت و بهداشت فردی و اجتناب از حضور در هرگونه تجمعی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان شاهرود داروخانه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان شاهرود داروخانه بهداشت و سلامت کرونا کرونا کرونا کرونا ویروس کرونا سمنان شاهرود داروخانه بهداشت و سلامت داروخانه ها هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد