Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:42:00 GMT

وحدت کلمه؛ رمز پیروزی جهان اسلام در چالش‌های پیش‌رو

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۲۴۲۶

وحدت کلمه؛ رمز پیروزی جهان اسلام در چالش‌های پیش‌رو

ایسنا/لرستان یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان با رهبری مقام معظم رهبری، گفت: امروز جامعه مسلمان به رهبری واحد و وحدت کلمه نیاز دارد که اگر میسر شود جهان اسلام به‌صورت یکپارچه می‌تواند در مقابل چالش‌های پیش‌رو پیروز شود.

امیرعلی‌حیدر امیری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح اوضاع کنونی مسلمانان جهان، اظهار کرد: عقب‌افتادگی جامعه مسلمانان در بین کشورها یکی‌از مشکلات و معضلات آن‌هاست که عوامل مختلفی ازجمله برنامه‌ریزان نظام سلطه، بی‌لیاقتی حاکمان و عدم وحدت مسلمانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که طراحان نظام سلطه به‌شدت در حال جنگ نرم با جامعه مسلمانان بوده تا آنان را از فرهنگ و اعتقادات خود دور کنند، عنوان کرد: دشمنان نقشه دارند در یک پروسه زمان‌بر مسلمانان را غربی کرده و اسلام آمریکایی و سکولاری را در برابر اسلام ناب محمدی قرار دهند.

امیری تصریح کرد: با این اوضاع و شرایط موج اسلام هراسی در دنیا بیداد می‌کند، ولی با این وجود امروزه گسترش اسلام در جوامع اروپایی و آمریکایی رشد چشم‌گیری داشته است که نمونه آن بیداری اسلامی است و این میسر نمی‌شد مگر با تاثیر انقلاب اسلامی ایران و نفوذ معنوی که در بین مسلمانان جهان ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی چنددستگی بین مسلمانان را یکی‌از بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی جهان اسلام دانست و بیان کرد: امروز جامعه مسلمانان به‌ خصوص مسلمانان غرب آسیا و شمال آفریقا با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مهم‌ترین چالشی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است بحث چنددستگی است که در بین مسلمانان به‌وجود آمده‌است، به خصوص تکفیری هایی که به جز خود همه را کافر می‌پندارند.

وی افزود: امروز معضل داعش و القاعده باعث چند دستگی در بین مسلمانان جهان شده است که با اقدامات ناپسند و خلاف آموزه‌های دینی اسلام موجب بدبینی مردم نسبت به اسلام شده است و متأسفانه از سوی رژیم صهیونیستی جهانی و با پول چند کشور محدود مسلمان ازجمله عربستان، قطر، امارات و ... ظهور و گسترش پیدا کرده‌است.

امیری با اشاره به حرکت نظام سلطه به‌سمت چنددستگی و ایجاد اسلام هراسی با رفتار بد و ناپسند گروه‌های تکفیری،   دومین معضل مسلمانان را وجود حاکمان بی‌لیاقت دانست و افزود: این حاکمان بر مبنای ثروت و به‌صورت موروثی بر مسلمانان حکومت می‌کنند که بهترین نمونه آن شیخ نشین‌های خلیج‌فارس است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی زخم کهنه فلسطین بر بدنه اسلام را معضل دیگر مسلمانان دانست و عنوان کرد: متأسفانه عدم وحدت مسلمانان و بعضی ارتباطات پنهانی با رژیم اشغالگر قدس باعث شده صهیونیسم بیشتر به آزار مسلمانان بپردازد و هر روز دامنه تجاوز خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به این‌که امروز می‌بینیم انقلاب اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری در اقصی نقاط جهان ریشه دوانده است و هیچ سلاحی نمی‌تواند این نفوذ معنوی را کُند سازد، اظهار کرد: امروز جامعه مسلمانان نیاز به رهبری واحد و وحدت کلمه دارد که اگر این میسر شود جهان اسلام به‌صورت یکپارچه می‌تواند در مقابل چالش‌های پیش‌رو پیروز شود.

امیری تصریح کرد: اگر این تفرقه و چنددستگی در بین جامعه مسلمانان ادامه پیدا کند، در آینده چالش‌هایی مانند داعش سرباز کرده و تروریسم به‌نام دین مسلمانان را به عقب‌نشینی می‌کشاند، اگر منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شود مسلمانان بزرگ‌ترین، پرقدرت‌ترین و ثروتمندترین جامعه هستند، کمااین‌که امروز شاهد وحدت روزافزون جامعه مسلمان هستیم و روز قدس نمونه‌ای از وحدت مسلمانان در اجرای فرامین امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اسلام هراسی انقلاب اسلامی ایران صهیونیسم جامعه مسلمانان بین مسلمانان جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است