Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:05:09 GMT

۱۰ هزار اصله نهال رایگان در آران و بیدگل توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۳۳۶۲

۱۰ هزار اصله نهال رایگان در آران و بیدگل توزیع می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مهندس «رضا شفیعی» در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: ۱۰ هزار اصله نهال رایگان شامل کاج، سرو، زیتون، توت و زبان گنجشک در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سطح شهرستان آران و بیدگل توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، شعار امسال هفته منابع طبیعی را نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز عنوان کرد و افزود: یک پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در بالادست روستای فخره اجرا شده است.

 

شفیعی افزود: یک پروژه نهالکاری و مقابله با بیابان در سفیدشهر با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجراست. همچنین برنامه نهالکاری پروژه مالچ پاشی اراضی کویری حسین آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: امسال تاکنون سه هزار و ۳۰۵ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ و ۲۳۸ کیلو زغال از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

 

 ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هر سال هفته « منابع طبیعی و آبخیزداری»  نامگذاری شده است و نخستین روز این هفته در تقویم رسمی کشور به نام روز « درختکاری» است.

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری توزیع اصله نهال شهرستان آران و بیدگل نهال هفته منابع طبیعی کاشت نهال توزیع نهال آران و بیدگل منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل هفته منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی در جهت توجه به مسائل زیست محیطی مناطق پیرامونی، مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشت گردید.

مسعودنیا گفت: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدامات شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه به ثبت رسیده است.

مسعودنیا گفت: سال گذشته، بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی