Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از قاطعیت دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد با گرانفروشان و محتکران لوازم بهداشتی خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه احتکار، گرانفروشی و افزایش کاذب در قیمت اقلام بهداشتی و دارو، موارد را به سامانه «سجام» گزارش کنند.

علی صالحی صبح امروز(یازدهم اسفندماه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به لزوم پیشگیری فوری از سوء استفاده‌های احتمالی از موضوع شیوع بیماری کرونا ، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار ، گرانفروشی و افزایش کاذب در قیمت اقلام بهداشتی و دارو، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی http://sajam.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

scpd.ir گزارش کنند.

رئیس ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی هرمزگان با بیان اینکه نوسانات قیمت، گرانفروشی و احتکار موجب تحمیل فشارهای اقتصادی و تنگ‌شدن عرصه بر مردم و مصرف‌کنندگان شده است، تشدید نظارت‌ها بر مراکز عرضه اقلام بهداشتی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برشمرد.

صالحی همچنین با تأکید بر اینکه به‌منظور تشدید نظارت‌ها و رفع نواقص موجود، افزایش بازرسی‌ها ضروری است، استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود و بسیج امکانات برای مقابله با احتکار و گرانفروشی‌ها را خواستار شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم و هماهنگی‌های به عمل آمده، گشت‌های ویژه بازرسی، تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان نظارت بر بازار فعال شده و در حال نظارت بر قیمت‌ها هستند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد قاطع و بدون اغماض با گرانفروشان و محتکرین مصمم است و اجازه هیچ نوع سوء استفاده‌ای را نخواهد داد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به نقش مؤثر و سرنوشت ساز سازمان بازرسی در این رابطه اظهار کرد: سازمان بازرسی بازوی توانمند دستگاه قضایی در مقابله با جرایم اقتصادی است.

صالحی تصریح کرد: چنانچه دستگاه های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت طلبانی که به احتکار کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی می پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با یادآوری مواد قانونی مربوط به احتکار و گرانفروشی و مجازات های مقرر در آن، به حمایت مستمر دستگاه قضایی از تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های نظارتی درخصوص مبارزه با احتکار و گرانفروشی اشاره کرد و یادآور شد: در گام نخست، تعزیرات حکومتی و دیگر سازمانهای متولی تنظیم بازار باید از بعد نظارتی به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نمایند و همزمان دستگاه قضایی برخورد قاطع و بدون اغماض و مجازات محتکرین، گرانفروشان و اخلالگران در بازار عرضه لوازم بهداشتی، دارو و دیگر مایحتاج عمومی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی استان هرمزگان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت: از سفر پر خیر و برکت رییس قوه قضائیه و مسؤولان ارشد قضایی به استان هرمزگان و دستاوردهایی که در حوزه قضایی شامل این استان شد، تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: در این سفر، مسؤولان ارشد قوه قضائیه رییس عدلیه را همراهی کردند و با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم را بررسی و احصا و با جمع‌بندی رفع کردند.

وی بیان کرد: انبارهای گمرکات استان که دپو شده و بلاتکلیف بود در هر صورت باید تعیین تکلیف شود و کالا دیگر انبار نشود. با بررسی‌ای که انجام شد در حوزه اموال تملیکی و مواردی برخورد و توبیخ شدند و کار به روال عادی برگشت.

او ادامه داد: دشمن در بخش‌های مختلف از منزوی کردن تا دور زدن کریدورهای ارتباطی، جاده ابریشم و مسائل اقتصادی به‌دنبال منزوی کردن ایران بود، اما با عملیات «وعده صادق» کل معادلات و محاسبات دشمن را به‌هم زدیم و حالا نوبت «وعده صادق» دوم است که همان اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: در «وعده صادق» اقتصادی باید سفره های مردم دیده شود و به حل مشکل سفره مردم، کنترل تورم، شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردمی است، بپردازد.

عبادی‌زاده تاکید کرد: بیداری جامعه نخبگانی در غرب، نوید خوبی است که اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در میدان آمدند و از مظلوم دفاع می‌کنند و کتک می‌خوردند و زندانی می‌شوند. امروز غرب دارد خودزنی می‌کند و آمریکا تمام آبروی خود و شعارهای پوچ و تو خالی خود را پای رژیم صهیونیستی خرج می کند.

وی ادامه داد: امروز دنیا می‌بیند که جرقه بیداری نخبگانی غرب، بشارت یک آینده بهتر را می‌دهد و پایه‌های پوشالی نظام لیبرال دموکراسی غرب را از بین می‌برد. برخورد خشونت‌آمیز پلیس را ببینید، وضعیت مواجهه پلیس با دانشجویان آمریکایی که بیش از ۱۰۰۰ نفر را دستگیر کردند.

عبادی‌زاده افزود: میخ آخر آمریکا بر تابوت صهیونیستی زده می‌شود و ما باید منتظر تشییع جنازه این مرده متحرک باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان