Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی با یادآوری این نکته که مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا می باشد افزود: همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی در ابتدای دویست و دومین جلسه شورا گفت: در شرایطی هستیم که مردم دوران سختی را سپری می کنند و ماه پایانی سال دشوار 1398، شاهد بروز وضعیتی خاص در جامعه بدلیل ایپدمی کورنا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر تهران با قدردانی از همه زحمت کشان در عرصه مقابله با کرونا، بخصوص دکتر زالی، رییس ستاد مبارزه با کرونا در تهران و کرمی، مسئول ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این بیماری موجب شده است که هم سلامت جامعه تهدید شود و هم اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان که وابسته به رونق شب عید و ایام پایانی سال می باشد، آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه کارگران حوزه نظافت،گردشگری، غذایی، فروشندگان، تولید کنندگان و دستفروشان و بسیاری از صنایع وابسته با اختلال در زندگی خود مواجه شده اند افزود: اگر در بخش مقابله با کرونا، انتظار اصلی از دولت و حاکمیت برای اقدامات عمومی وجود دارد و شهروندان موظف به رعایت بهداشت فردی هستند، در حوزه معیشت واقتصاد بخش قابل توجهی از جامعه که جزو حقوق بگیران دولت ونهادها نیستند، بار اصلی بردوش خیرین ونیکوکاران است که در حد توان وبضاعت خود، فشار مضاعف بر نگرانی مربوط به سلامت را از پدران ومادرانی که در این ایام شرمنده فرزندان خود هستند بردارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوانح طبیعی و بلایا، نوعی آزمون همنوع دوستی و انسانیت نیز هست یادآور شد: خوشبختانه ایرانیان همواره از آن موفق بیرون آمده اند و در زلزله قبل و سیل ابتدای سال، شاهد جوشش احساسات انسانی و کمکهای مردم به آسیب دیدگان بودیم.

محسن هاشمی با یادآوری این نکته که مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا می باشد افزود: همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند که تحرک معاونت اجتماعی شهرداری را ایجاد می کند.

محسن هاشمی افزود: تشکلهای مردم نهاد یا سمن ها که روز سمن ها را نیز پشت سرگذاشتیم، ابزار کارامدی برای سازماندهی و اثربخشی اقدامات داوطلبانه هستند که ستاد سمن های شورای شهر تهران می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

وی ادامه داد: برای کاهش آسیبهای خانواده بزرگ مدیریت شهری نیز در این ایام پیک بیماری، تدابیری از قبیل کاهش نیروی انسانی مستقر در ادارات و تمرکز بر حوزه خدمات شهری و نظافت را می توان پیش بینی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از اصحاب رسانه نیز خواست که توجه داشته باشند که ایجاد فضای پرتنش و افزودن به نگرانی عمومی، ایمنی را کاهش می دهد ومی توان در کنار اطلاع رسانی دقیق و بروز، امید را به جامعه تزریق کرد و در میان زشتی های بیماری، زیبایی های خدمت و همنوع دوستی را برجسته نمود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن هاشمی مدیریت شهری رییس شورای اسلامی شهر تهران کالاهای بهداشتی تامین کالاهای بهداشتی مقابله با کرونا مدیریت شهری محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۹  میلیون دلار و برای خدمات ۱۲۱ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۷۴۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 

 

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۷ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.   معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۰۹ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۴۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۷۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۴۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۰۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۲۸، ۳۳، ۱۸۸، ۱۰۸ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۹ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۸ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز