Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان از تجهیز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کیت تشخیص کرونا خبر داد. تاریخ انتشار: 10:40 - 11 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۵۸۵ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی با اشاره به کمبود پزشک و پرستار در استان گیلان برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت استاندار و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسئولان محلی و جمعی از نمایندگان استان به منظور بررسی راهکار‌های اساسی مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیت تشخیص ویروس کرونا در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم افزود: کیت‌های تشخیص کرونا تا به روز گذشته در اختیار مراکز درمانی استان گیلان نبوده از این رو حجم عظیمی از نمونه‌های آزمایشی برای تشخیص به تهران و انستیتو پاستور ارسال شده، اما به کندی پاسخ داده می‌شود، بنابراین آمار دقیقی از فوتی‌های مبتلا به کرونا در اختیار نداریم.

امکان اعلام آمار دقیق مبتلایان به دلیل نبود کیت تشخیص وجود ندارد
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به دلیل نداشتن کیت تشخیصی، نمی‌توانستیم با قاطعیت میزان دقیق مبتلایان به ویروس کرونا را در این استان اعلام کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه از روز گذشته دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص انجام شود، تصریح کرد: با اضافه شدن برخی از متخصصان، تست‌های تشخیص کرونا در داخل استان گیلان انجام می‌گیرد.

احتمال ممنوعیت ورود مسافران به استان گیلان
وی با اشاره به تصمیم‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: مقرر شد ادارات استان گیلان به ویژه درمانگاه‌های عمومی بخش خصوصی تعطیل شوند چرا که بر اساس پروتکل‌ها و آمار‌های اعلام شده حدود ۴۱ درصد چینی‌ها در مراکز درمانی عمومی به کرونا مبتلا شده‌اند. از طرفی باید ورود ماشین‌های غیر گیلانی به استان را تا حد ممکن ممنوع کرده و دو سوم تخت‌های بخش‌های خصوصی را به بیماران عفونی اختصاص دهیم. در همین راستا باید از تلاش مجموعه بهداشت درمان بخش خصوصی هم برای این اقدام ارزشمند تشکر و قدردانی کنیم. همچنین تخصیص مبلغ قابل توجهی توسط رئیس سازمان برنامه بودجه جهت رفع نیازمندی‌های مالی استان گیلان اقدام ارزشمند دیگری بود که برای کمک به مردم و مقابله با این ویروس خطرناک انجام شد.

تهیه ملزومات پیشگیری از کرونا چالش اساسی مردم در استان
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهیه ملزومات بهداشتی و پیشگیری از کرونا را از چالش‌های اساسی مردم در استان گیلان دانست و گفت: از پزشکان و پرستاران درخواست کردیم داوطلبانه برای کمک در بخش اورژانس بیمارستان‌ها حاضر شوند. این موارد اقدامات و تمهیدات ستاد مقابله با ویروس کرونا با محوریت استاندار گیلان بود.   بیشتر بخوانید:
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: سه عضو هیئت رئیسه مجلس در ستاد مقابله با کرونا انتخاب شدند انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدحسین قربانی کمیسیون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان استان گیلان تشخیص کرونا کیت تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی