Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:56:00 GMT

بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۶۳۹۱

بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا

به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، بحث مراقبت های فردی و اجتماعی در پیشگیری از شیوع این ویروس بالا گرفت و اکثر افراد جامعه با توجه به توصیه های پزشکی می کوشند که خطر ابتلا به این ویروس را از خود و خانواده هایشان دور نمایند.

اما در این بین هستند افرادیکه خطر شیوع این بیماری و لزوم بکارگیری مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی را جدی نگرفته و اعتقاد دارند که اگر بنا باشد مبتلا شوند، این مراقبت ها تاثیر چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی اجمالی در خیابان های شهر می توان خیل کثیری از این افراد را مشاهده کرد، برخی بدون رعایت نکات بهداشتی همچون حفظ فاصله از فرد مقابل، در حال خرید و صحبت با یکدیگر هستند، یکی عطسه می کند بی آنکه حتی با استفاده از یک دستمال به حفظ سلامت دیگران بها دهد، آن یکی در حال سرفه و همزمان در صف خودپرداز بدون استفاده از دستکش یکبار مصرف است.

 والدینی که بدون توجه به اینکه تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت کودکان آنها است اما در حال قدم زدن در خیابان با کودکان خود بدون رعایت توصیه های بهداشتی هستند.

یکی از قشرهایی که بیشترین سر و کار را با تمامی افراد جامعه دارند، رانندگان مسافرکشی هستند که این روزها در جدال با پیشگیری از ویروس کرونا، برای درآوردن مخارج زندگی خود مجبور به حضور در خیابان ها هستند.

شاید شما هم دیده باشید مسافرکش هایی که ماسک بر صورت زده اما کماکان پول های کثیفی که بیشترین منبع آلودگی هستند را بدون توجه با دست می گیرند، در جیب می گذارند و به مسافر بعدی تحویل می دهند.

اینگونه افراد حتی اگر مبتلا به این ویروس نباشند می توانند بیشترین نقش را در گسترش آن داشته باشند چرا که با جدی نگرفتن توصیه های پزشکی و عدم بکار گیری مراقبت های بهداشتی لازم باعث سرعت در انتشار آن می شوند.

بازار خرید انواع شوینده ها و ضدعفونی کننده های بهشداشتی آنقدر داغ شده که برخی از شهروندان بدون توجه به سلامت دیگران اقدام به خریدهای انبوه می کنند و می پندارند که اگر ضدعفونی کننده های بیشتری خریداری کنند از بلایای این ویروس در امان خواهند بود.

متاسفانه اینگونه افراد تنها منفعت خود را در نظر می گیرند و به سایر افراد جامعه نمی اندیشند برخی خانوادهها هستند که چند ها اسپری ضدعفونی کننده و ژل را تهیه کرده وبعضی موفق به خرید حتی یک ژل ضدعفونی هم نشده اند.

بیایید در شرایط پیش آمده به همه افراد جامعه بیندیشیم، با توجه به قدرت فراگیری و شیوع این ویروس، بهتر است این موضوع را در نظر بگیریم که ریشه کنی این بیماری در جامعه در گرو پیشگیری نکات بهداشتی در همه افراد است.

یادمان باشد که تنها  با درک و همدلی می توانیم از این شرایط سخت همچون بحران های پیش آمده عبور کنیم.

بنا بر آمارهای اعلام شده از دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکنون ۶ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد یک بیمار مبتلا به سرطان فوت شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا لرستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افراد جامعه مراقبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

  ­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­، ­ ­­راضیه کشاورز ملکی­­ با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضا‌های مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.   به گفته وی این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید داروهای­ بدون نسخه را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد. وی ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد، اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، دارو‌های بدون نسخه (OTC) ادامه پیدا کند حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.   این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، ­مصرف خود سرانه­­ است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی