Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:49:11 GMT

واکنش ایران به امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۸۶۷۰

واکنش ایران به امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافق میان آمریکا و طالبان که دیروز در قطر امضا شد بیانیه‌ای صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران معتقد است توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفتگوی بین الافغانی با مشارکت گروه‌های سیاسی آن کشور، از جمله طالبان و با در نظر گرفتن ملاحظات کشور‌های همسایه افغانستان بدست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک نماید استقبال بعمل آورده و از تلاش‌هایی که در این راستا تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها انجام پذیرد حمایت می‌نماید.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان غیر قانونی بوده و از دلایل اصلی جنگ و ناامنی در آن کشور است. خروج این نیرو‌ها لازمه دستیابی به صلح و امنیت در افغانستان است و هر اقدامی که زمینه خروج این نیرو‌ها را فراهم کند به صلح در آن کشور کمک خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران اقدامات آمریکا را، تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهایش در افغانستان می‌داند و با آن‌ها مخالف است. آمریکا جایگاه حقوقی برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان ندارد. معتقدیم سازمان ملل متحد از ظرفیت‌های مناسبی برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی و نیز نظارت و تضمین اجرای توافقات حاصله برخوردار است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی افغانستان آمادگی دارد در راستای راهبرد امنیت ملی خود، هر گونه کمکی را برای استقرار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان ارائه نماید. امیدواریم در افغانستان دولتی بر سر کار بیاید که با همسایگان خود روابط دوستانه و برادرانه داشته و بتواند تروریسم را ریشه کن نماید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکنش ایران مذاکرات صلح افغانستان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!

عبدالله ویسی به محرومیت 2 میلیاردی خود واکنش نشان داد و البته در ابتدا فکر می‌کرد این مبلغ به ریال است!

طرفداری | فولاد شرایط خوبی ندارد و حالا عبدالله ویسی هم 2 میلیارد تومان بابت صحبت‌های هفته گذشته خود محکوم شد.

عبدالله ویسی پس از بازی هفته گذشته فولاد برابر آلومینیوم اراک، صحبت‌های تندی را انجام داد که باعث شد کمیته انضباطی او را به پرداخت 2 میلیارد تومان محکوم کند. عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در واکنش به این حکم گفت:

هفته پیش حرفی زدم و برخی از دوستان خود من هم ناراحت شدند. شنیدم کمیته انضباطی 200 میلیون تومان (او به اشتباه تصور می‌کند 2 میلیارد ریال جریمه شده است) من را جریمه کرده است. چه چیزی گفتم؟ فقط گفتم بازی‌ها حساس است و رصد کنید. گواردیولا و آنچلوتی هم بازی حساس باشد همین حرف‌ها را می‌زنند. چوب را برداری، دزد فرار می‌کند. من بابت همه چیز نگران هستم و امیدوارم اتفاقات عجیبی رخ ندهد. من استرس زیادی دارم و ممکن است به هر چیزی شک کنم. من به هیچکس توهین نکردم و جریمه شدم. در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، این عدالت است؟ چنین حکمی درست نیست. می‌خواهید 10 میلیارد من را جریمه کنید!

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم