Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با پوشش ۱۰۰ درصدی موالید استان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۲ نوزاد بدو تولد زیرپوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند. 

وی گفت: در نهایت از مجموع ۴۱ کودک برای ۱۸ مورد مداخلات طبی (دارویی) انجام شد و ۲۳ کودک دچار کم‌شنوایی، ملایم تا عمیق، شناسایی شدند و تحت مداخلات توانبخشی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۳ کودک سمعک دریافت کردند افزود: از این تعداد ۱۹ سمعک به صورت رایگان به کودکان بی‌بضاعت از طریق اداره کل بهزیستی استان تحویل شده است. 

وی از شناسایی ۶ کودک در مرحله کاشت حلزون خبر داد و گفت: در حال حاضر این برنامه با همکاری و تعامل تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی مانند دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره کل ثبت احوال استان در حال اجرا است. 

عرب نژاد اظهار داشت: تمامی زایشگاه‌های استان به عنوان مراکز دائمی غربالگری شنوایی نوزادان بدو تولد فعالیت می‌کنند و ۱۷ دستگاه غربالگری شنوایی مجهز و پیشرفته برای اجرای برنامه در استان وجود دارد. 

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در استان خراسان جنوبی گفت: ۲۱ مجری غربالگری آموزش دیده و ۱۶ مسئول پیگیری برای شناسایی کودکان برنامه را تا حصول نتیجه درمان پیگیری می‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: چهار کارشناس شنوایی شناس در کلینیک‌های ارزیابی شنوایی شناسی و ۱۱ نفر متخصص گوش و حلق و بینی و اطفال در استان با این برنامه همکاری دارند.

وی گفت: ۱۵ موسسه غیردولتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به عنوان بخش غیردولتی و ۲ مرکز غیردولتی خانواده و کودک کم‌شنوا در شهرستان‌های بیرجند و قاینات در این برنامه فعالیت دارند.

عرب نژاد با تاکید بر اینکه افت شنوایی از موارد شایع است بیان کرد: براساس تحقیقات متخصصان از یک هزار تولد زنده تا سه نوزاد با نوع و مقداری از افت شنوایی دائم به دنیا می‌آیند که در صورت ندادن تست و آزمایش نشدن به سادگی از نظرها پنهان می‌ماند.

وی ادامه داد: در صورت شناسایی نشدن این مشکل تا قبل از ۶ ماهگی، اختلالات و تاخیر در یادگیری و کسب گفتار و زبان به وجود می‌آید که تبعات دیگری نیز به دنبال خواهد داشت. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین زمان طلایی برای تشخیص تا ۳ ماهگی و درمان کم‌شنوایی تا ۶ ماهگی است گفت: خانواده‌ها باید بدانند معلولیت هزینه دارد و هزینه آن فقط برعهده شخص نیست بلکه خانواده و جامعه هم در پرداخت این هزینه‌ها سهیم هستند.

وی یادآور شد: برنامه غربالگری شنوایی با هدف کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخوران انجام می‌گیرد که به عنوان یک طرح ملی از نیمه دوم سال ۸۷ با پوشش هشت درصدی برای خراسان جنوبی آغاز شد و اکنون به پوشش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف رسیده است. 

عرب نژاد با بیان اینکه سه هزار و ۸۲۶ فرد ناشنوا زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند گفت: از ابتدای امسال ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه کاشت حلزون و تعمیر وسایل آن به افراد متقاضی پشت نوبت پرداخت شده که اغلب این افراد به خاطر حساسیت سن، زیر پنج سال هستند. 

وی همچنین به وحود ۲۲ نفر پشت نوبت انجام عمل کاشت حلزون در استان اشاره کرد و گفت: مبلغ کمک هزینه کاشت حلزون ۶۰ میلیون ریال و کمک هزینه تعمیر آن حداکثر ۴۰ میلیون ریال است. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای امسال به ۱۴۳ نفر واگذاری سمعک اولویت کودکان و دانش آموز داشتیم. 

۱۲ اسفند برابر با سوم مارس روز جهانی شنوایی نام دارد.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور درمان ناشنوایی خراسان جنوبی سازمان بهزیستی کشور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری شنوایی کاشت حلزون عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) استان در نشست خبری گفت: از 8 اردیبهشت  که  بنام هفته عقیدتی _ سیاسی نامگذاری شده  و همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری است برنامه های مختلفی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه بیش از 120 برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب 13 محور دراین هفته اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری همایش سراسری حکمت مطهر در تمام شهرستانهای استان و تجلیل از مربیان ، اساتید و بسیجیان فعال در عرصه تعلیم و تربیت، حضور در مراسم نماز جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، برپایی کارگاههای تبیینی اندیشه مطهر ویژه اساتید و مربیان ، اعضای هیاتهای علمی دانشگاهها و حوزه های علمیه در استان ، دیدار با خانواده های شهید  ، اجرای زنگ سپاس معلم در مدارس مختلف ، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان در سراسر استان ، برگزاری مجمع استادان و استاد یاران و مربیان طرح صالحین و مبلغین ، برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری ، مسابقات ورزشی ، فرهنیگ کتابخوانی از کتابهای استاد مطهری از جمله قرنامههایی است که در پایگاههای مقاومت بسیح و نواحی بسیج و سپاه برگزار خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت