Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:31:26 GMT

تشکیل کمیته کرونا در بیمارستان شهید لواسانی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۰۰۵۷

تشکیل کمیته کرونا در بیمارستان شهید لواسانی

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: این روزها متولیان بیمارستان شهید دکتر لواسانی که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و خیلی‌ها آن را به نام «سرخه‌حصار» می‌شناسند، برای کاهش ابتلای مردم و کارکنان این مرکز درمانی به ویروس کووید ۱۹ اقدامات مختلف انجام می‌دهند. دکتر «سیدعلی جمالیان» رئیس بیمارستان در گفت وگو با خبرنگار همشهری آنلاین می‌گوید: «برای مبارزه با ویروس کرونا، کارکنان را به وسایل بهداشتی و دفاع فردی از جمله ماسک و گان‌های مخصوص مجهز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای بخش‌های خاکستری یا بخش‌هایی که مریض‌های مشکوک در آنجا تردد دارد، ماسک‌های خیلی دفاعی بیشتر و لباس‌های مخصوص تدارک دیده‌ایم اما تنها مشکلی که داریم تأمین خیلی سخت این وسایل و قابل دسترس نبودن آن برای ما است.»

تأمین وسایل مورد نیاز

باتوجه به شرایط فعلی جامعه، دست اندرکاران بیمارستان شهید دکتر لواسانی هم مدام در حال رصد و پیگیری وضعیت ویروس کرونا و تأمین امکانات مورد نیاز هستند. دکتر جمالیان دراین‌باره می‌گوید: «ما هر روز کمیته کرونا داریم که در آنجا تصمیمات را به ساعت و روز می‌گیریم.» او می‌افزاید: «مثلا امروز بچه‌های ما از صبح در قسمت هیئت امنای ارزی پشت در ایستادند تا بتوانند ماسک و تجهیزات تهیه کنند چون این اقلام در بازار آزاد موجود نیست و ما بیمارستان دولتی هستیم و از بازار سیاه هم نمی‌توانیم خرید کنیم. به هر حال اکنون اولویت با بیمارستان‌های خط اول و بیمارستان‌های دانشگاهی است تا بیمارستان‌ ما. ولی تا امروز که من از کمیته کرونا می‌آیم، توانسته‌ایم وسایل موردنیاز را به کارکنان برسانیم. »

کنترل دقیق مراجعان

اگرچه بیمارستان دولتی شهید لواسانی مرکز معین برای تشخیص ویروس کرونا نیست اما در این مرکز سنجش و کنترل اولیه مراجعان برای شناسایی کووید ۱۹درحال انجام است.
رئیس بیمارستان درباره اقدامات این مرکز درمانی برای مراجعان می‌گوید: «بیماران و مراجعان بیمارستان از جلوی در و کاملا از زمان ورود به اورژانس یا درمانگاه، تریاژ می‌شوند. ما برای آنها تب‌سنج لیزری گذاشته‌ایم تا حتی با آن تماس هم نداشته باشد. اگر فردی تب‌دار یا مشکوک باشد، خط بررسی و تریاژ او و رفتن به ویزیت از مسیر بیماران عادی جدا و در مسیر جداگانه کارهای ویزیت و معاینه او انجام می‌شود. این میان انجام عمل‌هایی که خیلی اورژانسی نیستند و مریض‌هایی که مشکوک هستند را کلا کنسل کرده‌ایم که انشالله تا حد ممکن وضعیت را در اینجا کنترل کنیم.»
دکتر جمالیان ادامه می‌دهد: «از آنجاکه تعداد بیماران در خیلی از بخش‌ها کم و خلوت شده، تصمیم گرفتیم برخی از بخش‌ها را اقدام کنیم و به کارکنان مرخصی بدهیم تا کمتر در بیمارستان حضور داشته باشند، البته مگر در موارد اورژانس که تا جایی که می‌شود آلودگی را به خود و خانواده‌شان منتقل نکنند. »

ثبت یک مریض کرونایی

در این مدت انتشار ویروس کووید ۱۹، حضور تنها یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید لواسانی به ثبت رسیده‌است که دکتر جمالیان دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «در اینجا یک مورد مریض داشتیم که جراحی قلب باز انجام داده‌ بود که بعد از فوت او، جواب آزمایش کرونای آن فرد مثبت اعلام شد. با این حال در مرکز ما اگر ابتلای فردی به کرونا قطعی ثابت شود، او را به بیمارستان‌هایی نظیر مسیح دانشوری ارجاع می‌دهیم تا از خدمات تخصصی درمان بهره‌مند شود.»

کرونا و کاهش مراجعان این مرکز

ویروس کرونا منجر به کاهش مراجعان این مرکز درمانی شده‌است. رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی دراین‌باره می‌گوید: «درمانگاه بیمارستان که در شرایط عادی میانگین روزانه بین یک تا ۲ هزار مراجعه دارد، اکنون تعداد مراجعانش به کمتر از ۵۰۰ نفر رسیده‌ و این نشانگر اثربخشی اطلاع‌رسانی و توجه بیشتر مردم است چون اگر یک فرد مریض شود ممکن است رستوران نروند، برای کارهای غیر اورژانسی به بانک و اداره‌ها مراجعه نکند اما حتما به مرکز درمانی مراجعه می‌کند. اکنون و در شرایط موجود مردم در خانه می‌مانند و برای پادرد و دردهای ساده دیگر به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند که این نشان از فرهنگ خوب مردم ما است.»

لطفا در خانه بمانید!

وجود ویروس کرونا در نزدیکی همه ما غیرقابل انکار است و از این رو گریز از ابتلا به آن نیازمند رعایت یکسری اصول است که دکتر جمالیان دراین‌باره معتقد است: «دولت تصمیم‌های خوبی تا اینجا مثل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گرفته است و خیلی از اداره‌ها به دلیل حضور کمتر مردم عملا خلوت‌تر شده که بسیار اثربخش بوده‌است. اما من هم توصیه و از مردم خواهش می‌کنم تردد اضافی در معابر نداشته باشند و ترافیک ایجاد نکنند تا مترو و اتوبوس‌ها خلوت شود. به مراکز شلوغ نروند و هر ۲۰ دقیقه یک‌بار دستان خود را با آب و صابون بشویند. همچنین تا حد امکان ارتباط نزدیک را کم و از روبوسی خودداری و هنگام صحبت کردن باهم فاصله یک متری را رعایت کنند. » او می‌افزاید: «رعایت اصول بهداشت فردی برای همه واجب است و همانطور که در دین ما هم بسیار تأکید شده و فرموده‌اند: «النظافه من الایمان» باید ما از همه بهتر و خیلی اصولی‌تر برخورد و رفتار کنیم تا در این شرایط بیشتر مصون بمانیم.»

کد خبر 488123 برچسب‌ها كروناويروس سازمان تامین اجتماعی منطقه ۱۳ بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان تامین اجتماعی منطقه ۱۳ بیماری بیمارستان بیمارستان شهید مرکز درمانی ویروس کرونا دراین باره بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه