Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز هرمزگان از اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای مقابله با بیماری کرونا در زندان‌ها و اعطای مرخصی به آنان تا 15 فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی ظهر امروز اعلام کرد: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی زندانیان به مناسبت اعیاد رجبیه و نوروز و دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در  ندامتگاه ها ، به زندانیان دارای تأمین مناسب تا ۱۵ فروردین ماه مرخصی اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس اعلام کرد: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت اعیاد رجبیه و نوروز و دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در ندامتگاه ها ، به زندانیان دارای تأمین مناسب تا ۱۵ فروردین ماه مرخصی اعطا شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در پی تأکیدات ریاست کل دادگستری استان هرمزگان، توجه ویژه ای به حفظ سلامتی زندانیان در ندامتگاه های استان شده و وضعیت زندانیان به صورت شبانه روز کنترل می شود.

دادستان بندرعباس افزود: در این راستا با اتخاذ تمهیدات مناسب ، کمیته سلامت در تمامی زندان های استان تشکیل شده و اقدامات پیشگیرانه در رأس برنامه ها برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا در برخی از استان های کشور موارد مثبتی داشته است، خیلی از زندانیان نگران خانواده های خود بودند که همراهی مقامات قضایی برای رفع این نگرانی را در پی داشته است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در راستای امنیت خاطر خانواده ها ، نیاز بود زندانیان به محل سکونتشان منتقل شوند و به همین دلیل به محض دریافت بخشنامه رئیس قوه قضائیه و دستور ریاست کل دادگستری استان هرمزگان ، اقدامات لازم اتخاذ و زمینه اعزام زندانیان به مرخصی فراهم شد.

مجتبی قهرمانی افزود: در اولین مرحله آن دسته از زندانیان که شرایط لازم را داشتند تا ۱۵ فروردین ماه به مرخصی اعزام شدند و سایر درخواست های مددجویان هم در حال بررسی است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان خاطر نشان کرد: مرخصی اعطایی به زندانیانی که قبلا به مرخصی اعزام شده اند ،زندانیان در حال مرخصی و زندانیان دارای اشتغال نیازی به ارائه درخواست مرخصی یا  تمدید و مراجعه حضوری شخص زندانی و اعضای خانواده او ندارد و به صورت خودکار تمدید شده است. 

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری مرخصی زندانیان هرمزگان کل دادگستری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه