Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:05:49 GMT

عملیات غربالگری کرونا در خروجی‌های قم اجرا نشد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۳۸۶

عملیات غربالگری کرونا در خروجی‌های قم اجرا نشد

در حالی که با توجه به اعلام قبلی مسوولان قرار بود در ورودی‌های شهر قم از صبح امروز یکشنبه عملیات غربالگری افراد مشکوک به کرونا اجرا شود، گزارش میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد در آزادراه‌های قم – تهران و قم – کاشان از خروجی های اصلی و پرتدد قم، جریان خودروها بدون هیچ محدودیتی به داخل شهر و یا برای خروج از شهر، همچون سایر روزها در جریان است و محدودیتی در رابطه با شیوع ویروس کرونا در این زمینه اعمال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط مشابهی نیز در خروجی قم در محور جاده قدیم قم – تهران و نیز سه‌راه شاه جمال (خروجی قم به سمت سلفچگان و اراک) حاکم است و خبری از عملیات غربالگری وجود ندارد. 

تصاویری که خبرنگار ایرنا از این محور تهیه کرده است، به خوبی نشانگر این وضعیت است. 

در همین حال خبرنگار ایرنا در دانشگاه علوم پزشکی قم کسب اطلاع کرد که درباره استقرار ایستگاه‌های تب‌سنجی در ورودی‌های قم، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و مشخص نیست که این ایستگاه‌ها به چه شکل، چه تعداد و در کجا مستقر می‌شوند.

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست، دلیل عدم اجرای عملیات غربالگری به دلیل مسائل فنی و هماهنگی های لازم بازمی گردد یا اختلاف میان تصمیم گیران استان و تفاوت دیدگاه در مورد قرنطینه کلی یا جزیی قم عامل این امر است.

در همین حال به نظر می رسد با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش بار ترافیک در داخل شهر قم هستیم؛ این مساله می‌تواند گویای ۲ نکته باشد؛ یکی اینکه شهروندانی که قصد ترک شهر قم را داشته‌اند، به‌ویژه افراد غیربومی و یا کسانی که در خارج از قم، محلی برای سکونت دارند، شهر را در این مدت ترک کرده‌اند و نکته دوم اینکه شهروندانی که توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را در رابطه با ویروس کرونا جدی گرفته‌اند، به هشدارهای بهداشتی از جمله قرنطینه خانگی توجه کرده‌اند و حدالامکان تلاش می‌کنند که از منزل خارج نشوند.

اما، با توجه به نزدیکی عید نوروز و این مساله که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند در این ایام به شهر مقدس قم سفر کنند و به‌ویژه در هنگام تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حضور داشته باشند، ضروری و لازم است که از هم اکنون تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

همچنین اگر مسئولان تصمیم بر کنترل ورود و خروج و غربالگری مسافران و زائران را دارند، باید از هم اکنون برنامه‌ریزی انجام شود و همچنین برای آمادگی مسئولان مرتبط و نیز مسافران و زائران به استان قم، از یک هفته پیش از سال جدید این طرح با اطلاع و تبلیغات کافی شروع شود.

در این صورت هم مسئولان و هم مردم تا قبل از شروع سال جدید با ابعاد این عملیات آشنا شده و شانس موفقیت آن بالا خواهد رفت و هم مسئولان در این یک هفته فرصت خواهند داشت تا معایب طرح را رفع کنند.

کرونا در قم 

از ۳۰ بهمن‌ماه تاکنون حدود پنج هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) مراجعه کرده‌اند که از این تعداد مراجعه، یک هزار و ۳۲۵ نفر بستری شدند که مشکل آن‌ها مربوط به بیماری‌های تنفسی بوده است.

تاکنون ۶۱۰ نفر از افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری‌شده بودند، با بهبودی مرخص شده‌اند و در حال حاضر ۷۲۵ نفر در چهار مرکز درمانی فوق بستری هستند.

کرونا در کشور 

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ۳۸۵ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی‌شده است که تاکنون ۱۷۵ نفر بهبودیافته‌اند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است./

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

عوارضی آزادراه قم - تهران (عصر امروز)  عوارضی آزادراه قم - تهران (عصر امروز) عوارضی آزادراه قم - تهران (عصر امروز) عوارضی آزادراه قم - تهران (عصر امروز) محل پارک خودروها در مقابل مسجد اهل بیت(ع) در کنارعوارضی آزادراه قم - تهران (عصر امروز) عوارضی آزادراه قم - کاشان (عصر امروز) عوارضی آزادراه قم - کاشان (عصر امروز)

برچسب‌ها ویروس کرونا قم بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم بهداشت و سلامت ویروس کرونا قم بهداشت و سلامت عوارضی آزادراه قم عملیات غربالگری ویروس کرونا عصر امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران، نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج-قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، نیمه سنگین و عکس آن نیز به همین شکل گزارش شده است.

به گفته زندی فر: ترافیک در آزادراه تهران-کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا کیلومتر ۲۵ آزادراه، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین شکل گزارش شده است.

همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

ترافیک از آدران تا سد امیرکبیر در جاده کرج-چالوس، روان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود