Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش‌های ایالت متحده برای پنهان شکست‌هایش در منطقه، گفت: آمریکایی‌ها شکست‌ها و تحقیرهای‌شان را بزک می‌کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در پیام توییتری محمدجواد ظریف آمده است: اشغالگران آمریکایی اصلاً نباید به افغانستان حمله می‌کردند اما این کار را کردند و تبعات آن را به گردن همه دیگران انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اکنون و پس از ۱۹ سال تحقیر، آمریکا شکست خودش را بزک می‌کند.

خواه در افغانستان، سوریه، عراق و یا یمن، مشکل، ایالات متحده است. ایالات متحده، منطقه را ترک خواهد کرد در حالی که آشفتگی‌های عظیمی را از خود به یادگار خواهد گذاشت.

توافق‌نامه آمریکا و طالبان با حضور نمایندگان و وزیران خارجه ۳۰ کشور منطقه و جهان و همچنین نماینده‌های ویژه برخی کشورها در امور افغانستان به صورت رسمی امضا شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم امضای این توافق‌نامه گفت؛ گروه طالبان تعهد کرده‌ است که رابطه خود را با القاعده و تروریست‌ها قطع می‌کنند و ما نیز نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کنیم.

مایک پمیئو اعلام کرد که یک هفته کاهش خشونت در افغانستان در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است و اگر طالبان مایل به صلح باشد باید این روند را ادامه دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: اکنون به طالبان ارتباط دارد که قدم بردارند و رابطه خود را با القاعده، قطع و با داعش مبارزه کنند و به زنان و مردان افغانستان که در طول هفته گذشته از صلح استقبال کردند، نشانه مثبت نشان داده و به کاهش خشونت ادامه دهند.

برادر رییس هیأت طالبان در قطر نیز در مراسم امضای توافق‌نامه گفت: مذاکرات توافق امارت اسلامی و آمریکا دستاورد بزرگی برای ملت مجاهد افغانستان بود و آن را تبریک می‌گویم. وی افزود: به توافق‌نامه پایبند هستیم.

آمریکا و طالبان نزدیک به ۲ سال و ۱۱ دور گفت‌وگو به توافق نهایی رسیدند؛ هرچند گفت‌وگوها چند بار به دلیل حملات طالبان بر نظامیان و پایگاه طالبان متوقف شد اما بار دیگر از سر گرفته شد.

قرار است در طول ۱۰ روز پس از امضای توافق میان آمریکا و طالبان، گفت‌وگوهای میان گروه‌های افغانستانی آغاز شود.

آمریکا با ادعای تأمین صلح و رفع خشونت، پس از حملات یازدهم سپتامبر  سال ۲۰۰۱ وارد افغانستان شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان آمریکا توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پس لرزه‌های یک شکست
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی