Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:50:00 GMT

پیشگیری از بیکاری ۸۰ کارگر در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۳۱۰

پیشگیری از بیکاری ۸۰ کارگر در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پس از کسب گزارشی مبنی بر وجود اختلافات زیست محیطی بین شرکت معدن طلا با اداره محیط زیست، رسیدگی به موضوع در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

موحد افزود: با ورود دستگاه قضایی استان، یک معدن طلا با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در منطقه محروم فاریاب که به دلایل زیست محیطی تعطیل شده بود، مجدداً راه اندازی شد و از بیکار شدن قریب به ۸۰ کارگر و مهندس در این معدن جلوگیری بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حمایت‌های قضایی برای توسعه سرمایه گذاری در استان، گفت: روند جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعتی و معدنی باید به نحوی دنبال شود که سرمایه گذاران پس از اخذ مجوز‌های موردنیاز قانونی در این راستا اقدام کنند.

او تصریح کرد:، زیرا در مواردی مشاهده شده که پس از انجام مطالعات، خرید تجهیزات مورد نیاز، باطله برداری و سایر هزینه ها، احداث واحد‌های معدنی و صنعتی با مشکل مواجه می‌شود.

او با اشاره به این مطلب که روند احداث واحد‌های معدنی و صنعتی در برخی موارد به شکلی است که موجب سردرگمی سرمایه گذار، نهاد‌های قضایی و حاکمیت می‌شود، اظهارداشت: سوال جدی مردم از مسئولان این است که چرا به دلیل ناهماهنگی بین نهاد‌های حاکمیتی باید به نحوی اقدام شود که مردم با مشکل مواجه شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: اگر حتی یک فرد بر اثر مواد مورد استفاده در فعالیت‌های صنعتی یا معدنی جان خود را از دست دهد قابل اغماض و بخشش نیست و براساس مجوز‌های قانونی تلاش می‌شود که ضمن حفظ زمینه‌های اشتغال در حوزه‌های صنعتی و معدنی، به نحوی فعالیت شود که محیط زیست و حیات جانداران حفظ شود.

او بیان داشت: شان دستگاه قضا، اجرای قانون است و در مسیر حمایت از سرمایه گذاری و توسعه، با فعالیت‌ها و رفتار‌های خلاف قانون برخورد می‌شود.

درجلسه ستاد استانی بخش صنعت و معدن و همچنین محیط زیست و اخذ ۷ مصوبه مقرر شد مدیران شرکت معدن طلا در فاریاب طی چند ماه آینده دغدغه‌های زیست محیطی را کاملاً مرتفع نمایند و با مصوبه ستاد دستور بازگشایی معدن و رفع توقیف آن با هماهنگی مقام قضایی محل صادرشد.

انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: مراسم هفته کارگر امسال از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به انجام ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی تصریح کرد: ارزیابی ها منجر به انتخاب ۸ واحد نمونه، ۳ کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه شد که این افراد تجلیل می شوند همچنین امسال برای نخستین بار یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شد.

وی مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

نرخ بیکاری مرکزی ۸ درصد کاهش یافته است

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد در سال گذشته رسیده که ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه اول و دوم را دارد، گفت: سال ۹۶ شاغلان استان ۴۲۵ هزار نفر بوده که تا سال ۹۹ روند نزولی داشته و ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است.

امیدی گفت: از سال ۱۴۰۰ روند فرصت شغلی صعودی بوده تا سال گذشته که ۱۵ هزار و ۷۲۰ شاغل اضافه شده است.

امیدی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۶.۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

بازنشستگی ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان مرکزی

وی تاکید کرد: شمار بیمه شدگان اجباری نیز در مایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته است همچنین در این مدت ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.

امیدی تاکید کرد: شمار کارگاه های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است. تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ به میزان ۴ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده اند که پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

وی ییان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

کد خبر 6092891

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان