Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، خواستار رفع مشکلات کسب و کارهای خرد آسیب دیده از ویروس کرونا شد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر نهاوندیان

معاون محترم اقتصادی و دبیر شروع عالی هماهنگی اقتصادی

موضوع: رفع مشکل کسب و کارهای خرد آسیب دیده متأثر از شیوع بیماری کرونا

احتراماً پیرو مباحث مطرح شده در جلسه ستاد بررسی آثار شیوع بیماری کرونا در بخش تجارت مورخ ۹۸/۱۲/۷ و با عنایت به بررسی‌های انجام شده از نتایج زیان بار شیوع بیماری ذکر شده در سطح کشور برای فعالان اقتصادی و هشدارهای بهداشتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دغدغه و نگرانی‌های عموم مردم در فعالیت‌های تجاری در بخش‌های مختلف، خصوصاً در فعالیت کسب و کارهای خرد صنفی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی موجب شد تا برخی از این گونه فعالیت‌ها، به ویژه در ایام فروش پایانی سال، با آسیب‌های جدی جبران ناپذیری نظیر تعطیلی واحدها، بیکاری، کاهش چشمگیر درآمدها و غیره که منجر به ایجاد مشکلات تأمین معاش، عقب افتادگی اقساط بانکی، بدهکاری و بیکاری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه یاد شده و به منظور جبران بخشی از آسیب‌ها و دلنگرانی‌های این قشر زحمتکش، پیشنهادات ذیل جهت استحضار و دستور اقدام ارائه می‌گردد:

۱- مالیات کلیه صنوف (کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود.

۲- در اسفندماه سال جاری صنوف مزبور، از پرداخت حق بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف گردند.

۳- از اسفندماه سال جاری تا زمان عادی شدن فرآیند فعالیت‌های تجاری در سطح کشور، مطابق با اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحدهای صنفی اقدام لازم صورت گیرد.

۴- تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی به این گونه فعالیت‌های تجاری

۵- معافیت پرداخت حق عضویت و شارژ اینگونه فعالیت‌ها از اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در تشکل‌های دولتی و غیردولتی

۶- معافیت از پرداخت هر گونه هزینه‌های جانبی در حوزه‌های شهرداری، بخشداری‌ها و دهداری نظیر پسماند و غیره برای این گونه فعالیت‌های اقتصادی

حسین مدرس خیابانی

منبع: مهر لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000reE خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نهاوندیان کسب و کارهای خرد گونه فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه های تشویقی اعضای هیات علمی با انشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و موثر برای وزارت علوم تحقیقلات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

متن نامه به شرح زیر است :

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ت ۶۰۰۲۹ه مورخ ۲ آذر۱۴۰۱ هیات وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیات علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکوردر شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

کد خبر 6087334

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟