Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته دکتر Dougherty، علائمی مانند سرفه که توسط ویروس سرماخوردگی یا عفونت ایجاد شده، در واقع پاسخ سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری است. وی افزود، گلبول‌های سفیدی در بدن وجود دارند که حتی بعد از درمان نیز در بدن حرکت می‌کنند و به مقابله با عوامل بیماریزا می‌پردازند. بدن همچنان ملتهب بوده و باعث بروز چنین علائمی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نظر میرسد دلیل اصلی وجود چنین سرفه‌هایی، عموما وجود مخاط در مجاری تنفسی بینی است.

به گفته دکتر Laura Boyd، هنگام سرماخوردگی مخاط تولید و توسط حفرات بینی و سینوس‌ها به پشت گلو ریخته و چکه می‌کند و یک حالت سوزش و تحریک کنندگی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود فرد سرفه کند. استفاده روش‌های پاکسازی سینوس مانند SinuCleanse به شستشوی سینوس کمک می‌کند در حالی که استفاده از دارو‌هایی مانند آنتی هیستامین مخاط را خشک می‌کند.

اما این تنها دلیل وجود چنین سرفه‌هایی نیست و ممکن است به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

عفونت ثانویه، مانند ذات الریه پس از ویروس
گاهی ممکن است به یک سرماخوردگی دچار شوید و سیستم ایمنی مشغول مبارزه با آن شود و در همین حین یک عفونت باکتریایی به سراغ بدن بیاید که به درمان متفاوتی نیاز دارد و در بدن باقی بماند. اگر در چنین شرایطی بیمار و مداوا شوید، و دوباره بیمار شوید شدت آن بیشتر از قبل خواهد بود که این به دلیل عفونت باقی مانده در بدن است.

علائم دیگر
علائم سرماخوردگی می‌توانند توسط عوامل دیگری مانند چکه کردن مخاط از حفره بینی، رفلاکس و یا سوزش سر دل ایجاد شوند.

نگرانی‌های دیگر
به گفته Dougherty، احتمال اینکه فردی به دلیل بیماری قلبی یا سرطان ریه سرفه کند بسیار کم است. اما هیچ کس بهتر از خود فرد، بدن خود را نمی‌شناسد. پس اگر احساس می‌کنید چیزی درست نیست، به بررسی آن بپردازید.

علائمی که می‌تواند باعث ایجاد نگرانی شود:. سرفه کردن بیش از مدت زمانی که انتظار می‌رود. سرفه همراه با خون. اگر هنگام سرفه چیزی تغییر می‌کند، مانند تبدیل سرفه خشک به سرفه همراه با مخاط.

برای مقابله با این سرفه‌ها می‌توان از دارو‌های ضد سرفه که حاوی دکسترومتورفان هستند یا عسل استفاده کرد. عسل گلو را می‌پوشاند و علائم سوزش و تحریک گلو را کاهش و تسکین می‌دهد.        

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرماخوردگی پارسی خبر سرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!

روز جمعه یکی از بمب‌های به جای مانده از جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس خنثی می‌شود. 

طرفداری | با پیدا شدن یک بمب در اطراف ورزشگاه ماینتس، جنگ جهانی دوم همچنان می‌تواند زندگی افرادی بسیاری را با خطر مواجه کند.

به گزارش CBS؛ محوطه اطراف ورزشگاه موا آرنا، استادیوم خانگی ماینتس، به دلیل کفش بمب عمل نکرده جنگ جهانی دوم تخلیه شد. شهرداری ماینتس در بیانیه‌ای این بمب را یک بمب هوایی ۱۱۰۰ پوندی آمریکایی معرفی کرد که قرار است روز جمعه خنی‌سازی شود. طبق اعلام شهرداری، حدود ۳۵۰۰ نفر تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهند گرفت و تا زمانی که منطقه برای از سرگیری فعالیت‌های عادی ساکنان ایمن شود، انتظار می‌رود اختلالاتی در ترافیک و سایر امور وجود داشته باشد. باشگاه ماینتس به دلیل این موضوع، کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود را از روز جمعه به روز پنجشنبه تغییر داد. با وجود اینکه شهرداری زمان‌بندی مشخصی برای فرآیند خنثاسازی بمب اعلام نکرده است، انتظار می‌رود بازی روز یکشنبه‌ ماینتس مقابل کلن همچنان طبق برنامه برگزار شود.

با وجود گذشت چندین دهه از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، کشف بمب‌های به جا مانده از آن دوران همچنان در آلمان تا حدودی رایج است. برآورد شده که نیروهای متفقین و شوروی در طول جنگ، میلیون‌ها تن سلاح را در خاک این کشور فرو ریخته و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که هزاران تن بمب عمل‌نشده همچنان در آلمان کشف نشده باقی مانده‌اند. این اولین بار نیست که یک بمب جنگ جهانی دوم در نزدیکی یک ورزشگاه فوتبال پیدا می‌شود. محوطه اطراف ورزشگاه وستفالن دورتموند نیز در سال ۲۰۱۵ تخلیه شد. این پدیده همچنین منحصر به آلمان نیست؛ در همان سال، بمبی از زمان جنگ در نزدیکی ورزشگاه ومبلی لندن پیدا شد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • (ویدئو) دبی همچنان غرق در آب
  • دبی پر زرق و برق، همچنان غرق در آب + فیلم