Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع بیشتر کروناویروس، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه بر لزوم رعایت بهداشت و همکاری حداکثری با وزارت بهداشت تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با افزایش شیوع کروناویروس در ایران و جهان، تاکیدها و توصیه‌های پزشکی پررنگ‌تر از پیش به عموم مردم داده می‎شود تا با رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش به سزایی را در کنترل این بیماری ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسیر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه نیز بر لزوم رعایت بهداشت و همکاری حداکثری با وزارت بهداشت تاکید کردند.

البرز

نماینده ولی فقیه در البرز:

دشمن با سیاه‌نمایی و جعل اخبار کذب نمی‌تواند جامعه ما را ملتهب کند/ علاوه بر رعایت بهداشت، باید دستورات مسئولین مربوطه را رعایت کنیم

به گزارش گروه استانی تیتریک، در متن پیام آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی آمده است:
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّد وَ آلِه الطّاهِرینَ
 
خدمت خواهران و برادران ایمانی و مردم بزرگوار و صبور استان البرز سلام عرض می‌کنم.
 
لازم دانستم در این روزها و شب‌هایی که عده‌ای از هم‌وطنان عزیز در اقصی نقاط کشور و در استان البرز در محاصره این ویروس اشغالگر و به تعبیر رهبری ویروس منحوس قرارگرفته‌اند و قرارگرفته‌ایم نکاتی را عرض کنم.
 
ازآنجایی‌که دشمن به‌وسیله تمام جنگ‌های نرم و سختی که بلد است تلاش دارد از فرصت‌هایی که پیدا می‌کند صفوف مستحکم ملّت ما را متزلزل کند و بدبینی و بی‌اعتمادی و ناامیدی را در جامعه القاء کند و زحمات خدمتگزاران صدیق را بی‌ارزش و نظام را ناکارآمد جلوه دهد، همان‌طور که مطلع هستید تمام متخصصین پزشکی اعلام می‌کنند که این ویروس از برادر و خواهرهایش کم‌خطرتر است امّا با القاء غیرعادی ترس و اضطراب و التهاب اهدافی را دنبال می‌کنند که لازم است عرض کنم هرگز با این غوغا سالاری و تبلیغات رسانه‌ای که در فضاهای مختلف و متعددی که در اختیاردارند و با سیاه نمایی و جعل اخبار کذب پی‌ درپی نخواهند توانست جامعه ما را ملتهب کنند، به گفته آمارها و شاخص‌های جهانی ایران ازنظر رعایت بهداشت و مقابله با بیماری‌ها به‌خصوص واگیردار جزو کشورهای برتر منطقه و دنیاست.
 
ازآنجاکه همه ما مسلمانیم و در آموزه‌های دینی به این باور رسیده‌ایم که اتفاقاتی که پیش می‌آید از ثروت و سلامتی و فقر و بیماری و ده‌ها مورد دیگر ابتلائات و امتحاناتی است برای رشد مادی و معنوی با آثار فراوان دنیایی و آخرتی، لذا در مسائل پیش‌آمده تلاش می‌کنیم تا روحیه معنوی توسّل و توکّل به حضرت ربّ جلّ و اعلی را بیشتر کنیم و در مقابل دشمن عنودی که با تمام قوّه به میدان آمده ارتباطمان را با خالق هستی تقویت کنیم، در ماه اوّل فصل خاص بندگی یعنی ماه رجب قرار داریم. استغفار، تلاوت قرآن و دعا در این ماه بسیار پرسود و اثربخش در رفع گرفتاری‌هاست به‌ویژه استغفار. خدای تعالی در قرآن کریم فرمود به‌وسیله استغفار عذاب را برمی‌دارم و مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه فرمود استغفار امان‌نامه الهی است. لذا ضمن تأکید بر این‌که همگی موظف به رعایت شدید و دقیق بهداشت فردی و اجتماعی هستیم و باید دستوراتی که از طریق مسئولین مربوطه بیان می‌شود کاملاً رعایت کنیم درعین‌حال روحیه خود را با ارتباط معنوی ذکر و دعا تقویت می‌کنیم و توصیه می‌کنم به خواندن روزانه لااقل ۷۰ مرتبه استغفار بعد از نماز عصر که از اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما رسیده است و دعاهای مأثور و زیارت عاشورا به نیت دفع و رفع ابتلائات و همه وظیفه‌داریم به یکدیگر کمک کنیم و در این جنگ نرم که از طرف دشمن القاء می‌شود بایستیم و یکدیگر را آگاه کنیم و امیدها را در دل‌ها زنده کنیم و آنان را مثل همیشه ناامید کنیم.
 
در پایان برای همه سربازان عرصه سلامت و بهداشت که خالصانه در این میدان ایثار می‌کنند آرزوی سلامت و تندرستی از خدای تعالی مسألت می‌نمایم و برای همه مردم عافیت و خلاصی از شر بلاهای دنیایی و آخرتی را از خدای بزرگ خواهانم.

آذربایجان غربی

اظهارات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مبنی بر رعایت موازین بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا

همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مردم قدردان زحمات ایثارگرانه کادر پزشکی کشور هستند

به گزارش عصر همدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه مردم قدردان زحمات ایثارگرانه کادر پزشکی کشور هستند گفت: مردم باید به حرف مسئولان اعتماد کنند و بدانند آمارهایی که توسط مسئولان وزرات بهداشت اعلام می‌شود، قابل اعتماد است.

وی بیان کرد: افراد بیمار شرعا موظف هستند در اماکن عمومی حاضر نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بسیاری از بلاهای موجود، با دعا برطرف می شود، و لذا مردم حضور در ماه رجب، ماهی که پروردگار عالم به آن بسیار توجه دارد را فرصتی مغتنم باید بشمارند.

کردستان

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با کردتودی گفت: تلاش پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قابل تقدیر است و مردم و کسانی که به نحوی با ویروس کرونا مواجه شده‌اند همکاری لازم را با کادر درمانی داشته باشند.

وی افزود: در صورت توجه به توصیه‌های پزشکان و وزارت بهداشت، این بیماری با کمترین تلفات در کشور از بین می‌رود.

سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام محامی، نماینده ولی فیقه در استان سیستان و بلوچستان:

حفظ سلامت مردم از واجبات مهم است که توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود

حجت الاسلام محامی در گفت و گو با عصرهامون گفت: حفظ سلامت مردم از واجبات مهم است که توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود و ما نیز تابع نظر کارشناسی آنها هستیم

وی ضمن تقدیر از مدافعان سلامت و فعالان حوزه بهداشت و درمان را برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تصریح کرد: مردم باید برای حفظ سلامت خود به توصیه های متخصصان و نظرات کارشناسی آنان عمل کنند و رعایت نکات بهداشتی را در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در اولویت کار خود قرار دهند.

مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مردم به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با کرونا توجه کنند

به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسئولان در قالب ستاد ملی ویروس کرونا با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» وارد میدان شدند و ضمن تشکر به آنها توصیه‌ می‌کنم که راه خودشان را با صبر و استقامت و جدیت ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه این روزها مردم دهها کشور دنیا از جمله کشور و مردم با وفای ایران درگیر یک بلا به نام ویروس کرونا هستند، تصریح کرد: دست اندرکاران بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران  بوده در فضایی پر ریسک با فداکاری به مردم خدمات شبانه روزی انجام می‌دهند و به نحو  شایسته مدیریت می‌کنند و با توجه به کمبود کادر و نیروهای لازم شبانه روز کار می کنند و خستگی مضاعفی دارند واقعا با چه زبانی می توان از این قشر فداکار تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این فداکاری و تلاش در حدی زیاد بود که مقام معظم رهبری مصاحبه‌ای را انجام داده و از همه پرسنل و کادر پزشکی بیمارستان‌ها تقدیر کردند.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم ترس و حراسی ایجاد شود ولی باید این ضعیت را جدید بگیریم، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم تا این توصیه و برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی وزارت بهداشت و درمان در حال انجام هست، جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

امام جمعه ساری افزود: همه مردم باید توصیه‌هایی که برای پیشگیری از ویروس کرونا در جامعه توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، رعایت کنند.

وی با قدردانی از تلاش پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری مردم با وزارت بهداشت و درمان برای مقابله این بیماری تاکید کرد.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

مردم توصیه های متخصصین وزارت بهداشت و پزشکان را رعایت کنند/ تقدیر از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران

حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار گفت: سلامت مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سالم بودن افراد جامعه دغدغه هر انسانی است، اظهار کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و مردم عزیز کشورمان دریغ نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: با توجه تحرکات دشمن در ماجرای کرونا لازم است تا مردم عزیز به نظرات کارشناسی متخصصین وزارت بهداشت و توصیه های بهداشتی و پزشکی پزشکان توجه کنند.

امام جمعه ایلام ضمن تقدیر از زحمات پرستاران و پزشکان خط مقدم در این بیماری ادامه داد: انشالله با رعایت موارد فوق و هر چه زودتر شاهد پیروزی ملت ایران و جشن نابودی این ویروس مخرب باشیم.

مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مردم با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت دست‌اندرکاران مبارزه با بیماری کرونا را یاری کنند

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تشکر از دست‌اندرکاران مبارزه با بیماری کرونا گفت: توجه همه جانبه به حفظ بهداشت و سلامت عمومی و مراقبت و پیشگیری و پرهیز از هر نوع آلودگی مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف آبادی اظهار کرد: امیدواریم با انجام مراقبت‌های لازم پزشکی، دعا و توسل به درگاه حضرت احدیت و استغاثه به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فدا، هر چه سریعتر شاهد سلامت و عبور از این ابتلای نگران کننده و بیماری منحوس باشیم. 

وی ادامه داد: همه مردم با رعایت مراقبت‌های لازم پزشکی و پرهیز از حضور در اماکن عمومی و رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولین را در عبور از مشکلات یاری کنند.

اصفهان

آیت الله مهدوی: 

قول پزشک حجت است و باید از آن تبعیت شود

به گزارش صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی با حضور در بیمارستان خورشید اصفهان ضمن عیادت از بیماران مشکوک به کرونا از خدمات پزشکان و پرستاران و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تقدیر و تشکر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مهمترین سوالی که این روزها بسیاری از مردم مطرح می‌کنند صحبت کرد.

وی درباره عمل به قول مسئولان بهداشت و درمان کشور و مختصصان و پزشکان مبنی بر عدم حضور در اجتماعات و مراسم‌ها در شرایط کنونی که ویروس کرونا در حال شیوع است، اظهار داشت: برگزاری اجتماعات از نظر عقلی صحیح نیست، ما باید تابع متخصص و پزشک باشیم و قول او برای سلامتی ما حجت است.

آیت‌الله مهدوی افزود: ما نمی‌توانیم از حرف متخصص پزشک تخلف کنیم، دین ما یک دین عقلانی است و زمانی که متخصص می‌گوید اجتماعات نباشد باید این امر رعایت شود؛ همه می‌گویند قول پزشک متخصص یک حجت است و باید از آن تبعیت شود.

خراسان شمالی

آیت الله یعقوبی:

توصیه مسؤولان بهداشتی در زمینهٔ کرونا برای همه حجت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در مواجهه با ویروس کرونا همه باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و توصیه‌های کارشناسان و مسؤولان بهداشت و درمان را حجت بدانیم و به آن‌ها اعتماد کنیم

مردم با اعتماد و تبعیت از تاکیدات متخصصان بهداشتی، کرونا را پشت سر خواهند گذاشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم این است که خوبی‌ها و خوشی‌ها و ناگواری‌هایش به هم‌آمیخته است.

وی ادامه داد: یکی از حوادثی که امروز در کشور ما و خیلی از کشورها پدید آمده، یک سختی و بیماری عمومی و ویروس جهانی به نام ویروس کرونا است که خیلی از کشورها را مبتلا کرده و کشور ما را نیز فرا گرفته است.

وی اظهار کرد: در این‌گونه موارد باید حرف و سخن کارشناسان فن و کسانی که در بحث بهداشت و درمان تسلط دارند را حجت دانسته و به آن‌ها اعتماد کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: در این‌گونه موارد نباید خود اجتهاد کنیم بلکه وقتی متخصص و کارشناس به ما دستور می‌دهد باید از آن تبعیت کنیم؛ زیرا این متخصصان از لحاظ پزشکی گاهی توصیه‌های کلان پیشگیرانه را به ما می‌دهند که گرفتار این ویروس نشویم و گاهی راهکارهای درمان را به ما می‌دهند که باید همه این توصیه‌ها را رعایت کنیم.

وی یادآور شد: باید با پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی متخصصان مراقب خود و جامعه باشیم تا ان‌شاءالله از این خطر به‌سلامت عبور کنیم.

آذربایجان شرقی

حجت الاسلام آل هاشم:

اسیر شایعه و عملیات روانی رسانه استکبار نشوید/خدمت بی منت جهادگران در عرصه بهداشت و درمان/عبور از چالش با توسل به اهل‌بیت(ع)

حجت الاسلام آل هاشم در پیامی ویدیویی خطاب به مردم گفت:   بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ابتداً خداقوت میگم به تمام جهادگران خط مقدم عرصه بهداشت و درمان و تشکر میکنم از زحمات و ایثار این عزیزان ما با اعتماد بر کارآمدی اطبا بروز و با دانش و تکیه بر علم پزشکان ، تلاش پرستاران فداکار کشورمون و اعتقاد و توکل به رحمت الهی در این ماه خدا و توسل به اهلبیت عصمت و طهارت از این چالش هم با سربلندی عبور خواهیم کرد و ویروس کرونا را شکست خواهیم داد اسیر شایعات و عملیات روانی امپراتوری رسانه ای استکبار نشوید   نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی را جدی گرفته و مراقب هموطنانمان باشیم

چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پیشگری از کرونا مراعات‌های بهداشتی را می‌طلبد/ به دستورات بهداشتی حتما" عمل کنید

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ بر رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا تاکیدکرد و گفت: مسائل بهداشتی را رعایت کنیم، خیلی مهم است، مسائل بهداشتی هر چه توصیه می‌شود جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اصل موضوع را خیلی بزرگ نگیریم تصریح کرد: اصل مسئله آن قدر بزرگ نیست اما بزرگنمایی آن خیلی زیاد است و این بزرگنمایی یک قدری آفت بدی است و مشکل ایجاد کرده است اما در عین حال مراقبت زیاد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام عنوان کرد: مراعات‌های بهداشتی خیلی زیاد باشد و به دستورات بهداشتی که گفته می‌شود حتماً عمل کنید و به خدای متعال هم پناه می‌بریم و مسئلت می‌کنیم و حتما بدانیم که خداوند این شر را هم مثل بسیاری از شرها و بلاهای استکباری که بر ما بوده و خداوند دفع کرده این هم ان‌شاءالله دفع می‌شود و ان‌شاءالله خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرماید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان از زحمات کادر درمانی قدردانی کرد و گفت: ضمنا از همه کادر پزشکی و جامعه پرستاری و همه عزیزانی که جهت سلامت مردم این ایام در تلاش و فعالیت هستند تقدیر و تشکر می‌کنیم خداوند به همه آن ها اجر فراوان عطا فرماید.

هرمزگان

امام جمعه حاجی‌آباد:

به شایعات رسانه‌های غربی توجه نکنید/ توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و پزشکان را جدی بگیرید

مردم ولایت مدار ایران اسلامی توصیه های بهداشتی و پزشکی وزارت بهداشت و پزشکان را جدی بگیرید و از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

به شایعات و دروغ پردازی های رسانه های غربی توجه نکنید و به رسانه ها و آمار وزارت بهداشت توجه کنید.

گلستان

آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان:

مراکز درمانی در پاسخ مناسب به بیماران کوتاهی نکنند/ لطمه ترس و اضطراب بیشتر از خود این بیماری است/ مردم تذکرات مسئولان بهداشتی را جدی بگیرند

آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: مردم تذکرات مسئولان بهداشت و درمان را جدی بگیرند و عمل کنند ، لازم می دانم دراین روزهایی که جامعه ما و مردم با تهدید بیماری مواجه هستند، تذکراتی را خدمت همه داشته باشم.   آیت الله نورمفیدی افزود : اول اینکه از همه پزشکان  و پرستاران که انصافاً با نهایت جدیت و دلسوزی انجام وظیفه می کنند، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همه پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی تشکر و قدردانی کنم، انشاالله هم در نزد مردم مقبول بیفتد و هم خدای متعال از همه شما راضی باشد و اجر و پاداش الهی و آسمانی به همه شما عنایت فرماید.   وی تصریح کرد : نکته دوم تذکری است که باید به مردم عرض کنم و آن اینکه توصیه هایی را که پزشکان و کارشناسان در این رابطه دارند با نهایت دقت انجام دهند، به هر حال این گرفتاری پیش آمده مستلزم آن است که خود مردم هم در این رابطه همکاری کنند. بنابراین به توصیه هایی که تذکر داده می شود و دائما تکرار هم می شود همه مردم توجه کنند.   امام جمعه گرگان ادامه داد: نکته و توصیه بعدی من این است که در عین حالی که باید مردم  و پزشکان و پرستاران عزیز مراقبت کنند از دعا غافل نباشند  برای اینکه اتفاقا دعا جایش هم اینجاست، یعنی در کنار مسئولیتی را که پزشکان دارند و با مراقبتی که خود مردم انجام می دهند در عین حال دعا نقش بسیار مهمی ایفا می کند. وقتی همه مردم  از درگاه الهی طلب کنند مسلما خدای متعال خواسته ملت و همه مردم را پاسخ خواهد داد و انشالله امیدواریم هر چه زودتر این بلیه و گرفتاری رفع شود.   نورمفیدی تاکید کرد : نکته دیگر اینکه مردم خیلی ترس و وحشت و اضطراب به خودشان راه ندهند، این یک گرفتاری است که پیش آمده و مهم این است که مردم طمائنینه، آرامش و امید داشته باشند. انشاالله  اینها برطرف خواهد شد. ترس و اضطراب از گرفتاری، بیشتر به انسان لطمه وارد می کند. با توکل به خدا و مراقبت هایی که می کنید هیچ ترسی به خودتان راه ندهید و به لطف الهی برطرف خواهد شد.    وی یادآور شد : از دیگر مسئولین و استاندار محترم و مسئولینی که دراین رابطه برای کمک به مردم همکاری و تلاش می کنند و زحمت می کشند از همه آنها تشکر می کنم و در عین حال چون مردم این روزها ناراحت هستند ممکن است به محض اینکه دچار سرما خوردگی معمولی شوند، به مراکز درمانی مراجعه  کنند. توصیه من این است که این مسئولین و کادر درمانی این آمادگی را داشته باشند به مردمی را که مراجعه می کنند پاسخ مناسبی بدهند که اضطراب مردم هم تقلیل پیدا بکند.من دیشب با بعضی از عزیزان صحبت کردم و تذکر دادم مراکزی را که این آمادگی را دارند، کوتاهی نکنند، همکاری داشته باشند.  

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت : دعا می کنیم خدای متعال هر چه زودتر این گرفتاری را از همه مردم جهان مخصوصا از کشور و استان ما برطرف کند. یقینا ترس و اضطراب دراینجا جایگاهی ندارد. تست مثبت دراین رابطه شاید 5 درصد هم نباشد با توکل بر خدا از این مرحله عبور خواهیم کرد و کرونا را شکست خواهیم داد.

زنجان

امام جمعه زنجان:

رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت بر همگان واجب است/ رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه هستند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر رعایت توصیه های وزارت بهداشت و پزشکان در خصوص ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا ویروس میهمان ناخوانده‌ای است که به کشور ایران نیز سرایت کرده است.

وی افزود: اگر چه غافلگیری اولیه وجود داشت اما با بسیج عمومی، پزشکان، مراکز درمانی و سربازان سلامت با همه توان با این معضل و مشکل برخورد می‌کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عقلا و شرعا حفظ سلامت برای همه واجب بوده و باید در زمینه پیشگیری که گام اول در این زمینه محسوب می‌شود، همگان دقت کنند، افزود: مبتلایان نیز باید نکات پزشکی، بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تعریف خاطره‌ای از امام خمینی (ره)، گفت: در جلد بیستم صحیفه نور یادداشتی از حضرت امام بیان شده است که هنگامی که اخوی بزرگ حضرت امام مرحوم آیت‌الله پسندیده بیمار می‌شوند، پزشکان  به امام خبر می‌دهند که ایشان به توصیه‌های پزشکان اهمیت نمی‌دهند، امام نیز نامه‌ای به برادرشان نوشته و می‌گوید:" بردار بزرگوارم قربانت شوم، شما را به خداوند متعال قسم می‌دهم به حرف‌های پزشکان گوش فرا دهید".

وی برضرورت توجه به توصیه‌های پزشکان از رسانه ملی تاکید کرد و افزود: توصیه همه پزشکان در قدم اول رعایت مسائل بهداشتی است تا کسی به این ویروس آلوده نشود و اگر خدایی ناکرده کسی آلوده شد، روش‌ها، امکانات و تجهیزات زیادی برای بیماران فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در کشور، گفت: قبل از بیماری مصرف نرمال بود و اما به دلیل شیوع بیماری کمبودهایی به وجود آمد که در حال حاضر این کمبودها در حال برطرف شدن است.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده فعالیت می‌کنند و این نیازها به زودی برطرف می‌شود.

وی برضرورت دوری از استرس، نگرانی و اضطراب در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با توکل به خداوند، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رعایت اصول بهداشتی با این بیماری مقابله کرد.

وی با اشاره به دروغ پردازی شبکه‌های معاند در خصوص شیوع این بیماری در ایران، بیان داشت: برای ایجاد بار روانی در جامعه شخص ترامپ از آن ور دنیا پیام می‌دهد که من دلم برای مردم ایران می‌سوزد.

امام جمعه زنجان بیان داشت: شبکه‌های معاند به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه هستند که باید با توجه به توصیه‌های پزشکان و بدون توجه به دروغ پردازی‌های این شبکه‌ها با این بیماری مقابله کرد.

وی با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری از سربازان سلامت، افزود: این پیام قوت قلبی برای پزشکان و پرستاران بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید قدر نعمت سلامتی را دانسته و خداوند متعال را شاکر بود

کرمان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد؛

حمله تمام عیار دشمن به دستاورد مهم انقلاب در حوزه بهداشت و درمان/ وفاق و همدلی، شاه‌کلید شکست ویروس کرونا

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در ارتباط با لزوم رعایت توصیه های پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه به خبرنگار راه آرمان گفت:  با توجه به اینکه جمعی از هم وطنان ما گرفتار ویروس کرونا شده اند و در این بین متاسفانه تعدادی جان باخته اند لازم است به صورت جدی توصیه های بهداشتیبه طور کامل توسط افراد و مجموعه ها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: ریشه کنی این ویروس نیازمند فرماندهی متمرکز و واحد است، بنده در این زمینه تابع نظرات کارشناسی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم از این رو باید در همه تابع شبکه بهداشت و درمان استان باشند.

وی ابراز کرد: بر اساس آموزه های دینی همانگونه که باید در اصول فقه از فقها پیروی کنیم، اکنون لازم است که به متخصصان امین و متدین در حوزه پزشکی مراجعه کنیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اگر این متخصصان به ما بگویند که روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان ایراد دارد ما با علم به این ضرر روزه بگیریم، مرتکب خلاف شرع شده ایم، در شرایط کنونی توصیه حقیر به مردم همان توصیه پزشکان محترم است که از سوی صدا و سیما اعلام می شود.

علیدادی سلیمانی یادآور شد: رعایت بهداشت فردی و محیطی از اولویته ای اصلی در روزهای پیش رو است، تا حد امکان باید از تجمع ها دوری جست و در شرایط خاص هم با فاصله مناسب از افراد، بدون دست دادن، روبوسی و… به ابراز لطف و محبت نسبت به همنوعانمان اقدام کنیم.

وفاق و همدلی شاه کلید شکست ویروس کرونا

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: ما میتوانیم با وفاق و همدلی بر این ویروس منحوس هم فائق آییم و کرونا را شکست دهیم، ملت ایران با همدلی مشکلات بزرگتری را حل کرده است و این امتحان گرچه سخت اما در برابر آنها چیزی نیست.

وی اذعان کرد: شیوع این ویروس را باید جدی بگیریم و در عین حال نباید دچار وسواس، نگرانی های بی مورد و اضطراب شویم، جو روانی موجود تا حد زیادی معلول جوسازی های شبکه های اجتماعی و رسانه های خارجی است که متاسفانه می خواهند از یک بیماری هم به نفع اغراض سیاسی خود بهره ببرند.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: در این زمینه ما باید اخبار و توصیه ها را از مراجع رسمی و صدا و سیما پیگیری کرده، به آمارسازی ها و وحشت آفرینی های این رسانه ها توجه نکنیم.

کادر درمانی خط مقدم مبارزه با ویروس جدید کرونا

علیدادی سلیمانی ادامه داد: بنده این فرصت را غنیمت شمرده و از سربازان خط مقدم مبارزه با این بیماری اعم از پزشکان، پرستاران، عوامل پاراکلینیکی، بهیاران، نیروهای خدماتی و همه دست اندرکاران نظام سلامت صمیمانه قدردانی و تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد: ما در این شرایط بیش از پیش به وحدت، محبت و مهربانی نیاز داریم، از آحاد مردم مومن و متدین استان کرمان درخواست می کنم به یک دیگر توجه داشته باشند، لبخند و مهربانی را در مواجهه با یکدیگر فراموش نکنند و به یکدیگر روحیه دهند.

وی یادآور شد: در این ایام فروش برخی از اصناف دچار مشکل شده است، بنابراین لازم است هر کس به نوبه خود درخت مهری بکارد، صاحبخانه ها مراعات مستاجرها را کنند و طلبکاران محبت بیشتری به بدهکاران داشته باشند.

امام جمعه کرمان تشریح کرد: ملت ایران در مبارزه با این ویروس هم سرافراز می شود چرا که ما ملتی قوی هستیم، یکی از نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه بهداشت و پزشکی است.

علیدادی سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن این دستاورد مهم انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و به دنبال تخریب آن است، غافل از آنکه ملت ایران با وحدت و همکاری  این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

مردم به توصیه‌های پزشکی عمل کنند/صدقه دادن و قربانی را فراموش نکنید/محتکرین خائن اند و باید مجازات شوند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس با اشاره به وضعیت کنونی جامعه ناشی از کرونا، مردم و مسئولان را به عمل به وظایف خود دعوت کرد و خواهان برخورد جدی با محتکرین شد.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی تصریح کرد:با توجه به اینکه ما در حال حاضر درگیر ویروس کرونا هستیم و این ویروس امروز جامعه ما را تهدید می کند ،جان انسانها را به خطر انداخته است و مشکلاتی به وجود آورده است، ما هم وظیفه داریم به طور کلی برای سلامت مردم و حفظ جان مردم دخالت کنیم، طبیعتاً این کار باید سازماندهی و برنامه‌ریزی داشته باشد و به خوبی مدیریت شود.

 امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد:بخشی از وظایف مربوط به مسئولان و حاکمیت است که باید توصیه های لازم پزشکی را داشته باشند، امکانات لازم بهداشتی را در اختیار مردم قرار دهند، هشدارهای لازم را به مردم بدهند و بیمارانی که در بین جامعه هستند و باعث شیوع بیشتر بیماری می‌شود، به شکلی جلوی آنها را بگیرند.

حجت الاسلام حسینی  گفت: بخشی از وظایف هم مربوط به خود مردم است، مردم باید به توصیه های لازم و نکات ایمنی و اصول بهداشتی و سلامت توجه کنند، این کاری است که باید همه با هم در کنار هم انجام دهیم؛ مردم همراه با مسئولان مقابل این بیماری بایستند.

 نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند،از حضور در مراکز پرتردد خودداری کنند، تجمعاتی که در گذشته شکل می گرفت،باید از شکل گیری آنها پرهیز شود .

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:با توجه به مسائل به وجود آمده نماز جمعه که یک فریضه بزرگ الهی است، به خاطر مصلحت رعایت حال مومنین و مسلمین و جامعه و برای جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل شده است ؛طبیعتا باید از برپایی مراسمی دیگر مثل ترحیم و عروسی ها پرهیز کنیم و جلوی آنها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد:توصیه دیگری که وظیفه داریم به مردم بگوییم، توصیه به دادن صدقه است، مردم صدقه را فراموش نکنند ؛صدقه به فرمایش پیامبر(ص) دفع هفتاد بلا می کند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این بیماری بلیه ای است که یک طرف آن باید به وسیله دعا و راز و نیاز از بین رود، دعا قطعاً اثر گذار است باید از خداوندی که حاکم جهان است، هستی بخش است و بر همه چیز آگاه است و حافظ ماست،بخواهیم این بلا را از ما دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر بلایی که برای ما می آید حکمت هایی هم دارد، باید دعا کنیم تا خداوند کمک کند ،خدا را به اسماء مقدسه قسم دهیم تا این بیماری را از ما دور کند.

حجت الاسلام حسینی  تصریح کرد:قربانی کردن را توصیه می کنیم که برای دفع بلا بسیار موثر است، اگر می خواهیم قربانی کنیم، تلاش کنیم با قوم و خویش و همسایگان به صورت مشترک قربانی کنیم و گوشت قربانی را بین فقرا تقسیم کنیم.

 حجت الاسلام حسینی  با تشکر از افرادی که برای حفاظت و حراست از جان مردم زحمت می‌کشند، به خصوص سپاه پاسداران، شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و همه مدیران و مسئولانی که برای این امر زحمت می‌کشند،گفت:باید تلاش کنیم که نیازمندی های بهداشتی مردم مانند دستکش،ماسک و مواد ضدعفونی در سطح جامعه وجود داشته باشد.

امام جمعه مرکز استان افزود:احتکار کننده ها خیانت می کنند، محتکرین آدم های سودجویی هستند که نان خود را در خون مردم می بینند ؛این کار، خیلی پستی و پلشتی می خواهد،اُف بر اینها، واقعا مایه ننگ بشریت و ننگ جامعه انسانی هستند.

وی با بیان اینکه اینها سودجو، فرصت‌طلب و خائن هستند،گفت: دستگاه قضا باید آنها را شناسایی کند، این افراد واقعاً خائن،خبیث و جنایتکار هستند، کسانی که بخواهند در این شرایط اقلامی که با زندگی مردم، با حیات و مرگ مردم ارتباط تنگاتنگ دارد، احتکار کنند و با قیمت گران به مردم بفروشند، دستگاه‌های دولتی به طور جد باید وارد شوند، اینها را شناسایی و مجازات سنگین هم بکنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

حجت الاسلام حسینی  تصریح کرد:جهان محضر خداست، خالق خداست، بر همه امور داناست، این دنیا و آن دنیا خیلی فرقی ندارد همه مال خدا هستند ؛باید آرامش روانی خود را حفظ کنیم و توکل بر خدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: باید وظایفی که داریم انجام دهیم،  وظایف شرعی را انجام دهیم، دعا کنیم، صدقه دهیم، قربانی کنیم و از نظر بهداشتی  هم لازم است رعایت کنیم و از توصیه های متولیان امر بهداشت و سلامت تبعیت کنیم.

 

در حال بروزرسانی ....

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کرمان برای مقابله با ویروس کرونا حجت الاسلام و المسلمین وزارت بهداشت و پزشکان توصیه های پزشکان دانشگاه علوم پزشکی توصیه های بهداشتی پزشکان و پرستاران حجت الاسلام حسینی باید از آن تبعیت علیدادی سلیمانی رعایت توصیه توصیه های پزشکی ویروس کرونا بهداشت و درمان مسائل بهداشتی دست اندرکاران کرونا را شکست رعایت بهداشت ترس و اضطراب داشته باشند کادر درمانی خدای متعال کادر پزشکی رعایت کنیم سلامت مردم عین حال توصیه ها یادآور شد امام جمعه حفظ سلامت ملت ایران توجه کنند آیت الله عمل کنند همه مردم بر رعایت برای همه رسانه ها جامعه ما مردم هم خط مقدم شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند