Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:56:29 GMT

یادگیری دروس از طریق آموزش آنلاین موثرتر است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۴۳۷۴

یادگیری دروس از طریق آموزش آنلاین موثرتر است

پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" اخیرا اظهار کرده‌اند آموزش الکترونیکی (electronic-learning) می‌تواند تجربه یادگیری مؤثرتری را برای دانشجویان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، آموزش الکترونیکی به این معنا است که دانشجویان و دانش‌آموزان از فناوری‌های الکترونیکی برای دسترسی به برنامه درسی آموزشی استفاده می‌کنند و دیگر به منظور آموزش دروس نیازی نیست سر کلاس حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است و تقریباً در هر موضوعی به یک بستر محبوب برای یادگیری آنلاین تبدیل شده است. در دنیای امروزه که مشغله افراد زیاد شده است و در هر زمان و مکان نمی‌توانند به راحتی حضور یابند، یادگیری دروس به صورت آنلاین و غیرحضوری نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، بلکه تجربه جدیدی را نیز برای افراد به ارمغان می‌آورد و کلاس‌های آموزشی آنلاین این امکان را برای افراد به وجود آورده‌اند تا آنها در هر زمان و مکانی بتوانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

 مطالعه جدید دانشمندان هاروارد نشان می‌دهد که این نوع یادگیری نه تنها می‌تواند سبب شود تا افراد بیشتری مشتاق به یادگیری شوند، بلکه می‌تواند لذتبخش نیز باشد. کلاس‌های آنلاین و تماشای ویدئوی آموزشی یک تجربه یادگیری بسیار مؤثرتر از حضور در کلاس را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

طی این مطالعه، دانشمندان یک کلاس فیزیک مقدماتی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول ویدئویی از یک نمایش علمی کوتاه را در یک کلاس مشاهده کردند، در حالی که گروه دیگر همان آزمایش را به صورت آنلاین  مشاهده کردند. سپس از آنها یک آزمون گرفته شد و پژوهشگران دریافتند دانشجویانی که به صورت آنلاین آزمایش را مشاهده کرده بودند، در آزمون مربوط به آن آزمایش نیز موفق‌تر عمل کرده‌اند و نمره بالاتری را نسبت به دانشجویانی که در کلاس حضور داشته‌اند، کسب کرده‌اند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Physical Review Physical Training Research" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش آنلاین یادگیری دانشگاه هاروارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش از طریق سرگرمی و نمایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما کارشناسان براین باورند هنر نمایش می تواند در کنار سرگرم سازی کودکان و نوجوان، مفاهیم عمیق اخلاقی و انسانی را به آنان آموزش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش