Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@05:50:22 GMT

گزارش ناسا از تاثیر ویروس کرونا بر کیفیت هوای چین

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۸۹۹۷

به گزارش جام نیوز، ناسا اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های اقتصادی کاهش یافته و "دست‌کم بخشی" از افت آلودگی هوا در چین به این دلیل اتفاق افتاده است.

 

تصاویر ناسا نشان می‌دهد که سطح دی‌اکسید نیتروژن، گاز مضری که وسایل نقلیه و ماشین‌آلات صنعتی تولید می‌کنند، در مقایسه با سال گذشته پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اتفاق به دنبال توقف فعالیت کارخانه‌های چین پیش آمده است. کارخانه‌ها در مناطقی که ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا کرده است با هدف جلوگیری از گسترش سرایت ویروس کار خود را متوقف کردند.

 

در چین از حدود دو ماه پیش که شیوع ویروس کرونا شروع شد، تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند. این ویروس به ۵۰ کشور دیگر هم سرایت کرده اما بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن در چین به ثبت رسیده است.

 

به گزارش دانشمندان ناسا، میزان دی‌اکسید نیتروژن در هوا ابتدا در شهر ووهان، محل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار، کاهش پیدا کرد و بعد در جاهای دیگر چین.

 

ناسا وضعیت آلودگی هوای چین را در دو ماه اول سال ۲۰۱۹ با دو ماه اول امسال مقایسه کرده است و نتیجه گرفته آلودگی هوا همزمان با اعمال محدودیت‌های حمل و نقل و اقتصادی و همینطور قرنطینه میلیون‌ها نفر، کاهش پیدا کرد.

 

به گزارش بی بی سی، "فی لو"، محقق کیفیت هوا در ناسا، می‌گوید: " برای اولین بار چنین میزان بالای کاهش آلودگی هوا را در یک منطقه وسیع به دنبال یک اتفاق مشخص، مشاهده کردم."

 

فی لو توضیح می‌دهد که در سال ۲۰۰۸ هنگام رکود اقتصادی هم میزان دی‌اکسید نیتروژن در هوا کم شد اما افت آن به آرامی صورت گرفت.

 

ناسا اشاره می‌کند که برگزاری جشن‌های سال نو چینی در پایان ماه ژانویه و اوایل فوریه، معمولا موجب بالا رفتن میزان آلودگی هوا می‌شود اما امسال به دلیل شیوع کرونا، این جشن‌ها برگزار نشد و همین باعث شد میزان آلودگی هوا در این دو ماه در مقایسه با سال گذشته به شدت پایین باشد.

 

خانم لو درباره کاهش میزان آلودگی هوا گفت: "از این اتفاق متعجب نیستم چون شهرهای زیادی در چین برای به حداقل رساندن شیوع ویروس اقداماتی کرده‌اند."

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ناسا ناسا ویروس کرونا چین کرونا ویروس کرونا آلودگی هوا شیوع ویروس دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت