Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم، ضمن انتقاد از بررسی لایحه بودجه ۹۹ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در مجلس دهم، گفت: آخرین ایستگاه مجلس دهم، تصویب بودجه سال ۹۹ است. بر کسی پوشیده نیست که مجلس دهم کارنامه قابل قبولی نزد افکار عمومی ندارد.

وی در خصوص مصادیق کارنامه ضعیف مجلس دهم، تصریح کرد: لکه های سیاهی مانند عدم برخورد با نجومی بگیران و حقوق‌های نجومی، انفعال در برابر افزایش قیمت دلار و به هدر دادن ۱۴ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور در شرایط جنگ اقتصادی، سکوت در برابر ضعف عملکرد دولت در خصوص افزایش بنزین در پرونده مجلس دهم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم تاکید کرد: بودجه ۹۹ ریل حرکت اقتصادی و دخل و خرج کشور را در یک سال تعیین می کند، در حالی تصویب این لایحه در مجلس دهم انجام می شود  که مجلس قرار است تا پایان خرداد این مسئولیت را به مجلس یازدهم واگذار کند و مجلس آینده باید ۹ ماه از سال را با بودجه‌ای سپری کند که مجلس دهم برای آن تنظیم کرده است.

نظری با بیان اینکه ۸۰ درصد نمایندگان مجلس فعلی در مجلس یازدهم حضور ندارند، اظهار داشت: مجلس دهم کلیات لایحه بودجه ۹۹ را رد کرد و نگاه مثبتی نسبت به لایحه دولت ندارد، لذا باید این لایحه جهت اصلاحات اساسی به دولت عودت داده شود  تا لایحه بودجه اصلاح و مجددا به مجلس برگردد.

وی اظهار داشت: اما هیئت رئیسه و ریاست مجلس تلاش دارند که به جای عودت لایحه بودجه به دولت، با ارجاع موضوع به کمیسیون تلفیق، کار را تمام کنند و با استناد به اصل ۸۵  اختیار بررسی لایحه بودجه از مجموع نمایندگان سلب کرده و عملا اختیار تصویب بودجه را به کمسیون تلفیق تفویض کنند.

منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حق نمایندگی، قابل تفویض و واگذاری به غیر نیست،  افزود: مجلس دهم باید در ایستگاه آخر از خود جدیت به نمایش بگذارد. فعلا بودجه سه دوازدهم در اختیار دولت قرار دهند و لایحه بودجه ۹۹ را به دولت جهت اصلاحات اساسی بازگردانند، دولت هم اواسط فروردین ماه مجددا لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرده و روند بررسی لایحه بودجه ۹۹ در دستور کار صحن علنی قرار گیررد.

نظری تصریح کرد: امروز هم موضوع وضعیت کشور و تعیین تکلیف وضعیت معیشت و کسب و کار و زندگی مردم مسأله بی‌اهمیتی نیست، نمایندگان باید در صحن علنی مجلس لایحه بودجه ۹۹ را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس مجلس یازدهم نماینده بررسی لایحه بودجه لایحه بودجه ۹۹ مجلس یازدهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری