Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور روز سه شنبه نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مجتبی ذوالنوری ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و  علی باقری کنی معاونت امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه منتشر کرد.

در این نامه آمده است: این روزها که جهان و رسانه‌های آن درگیر اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا هستند و دولت‌های مدعی حقوق بشر در دنیا در سکوت خبری به سر می‌برند، برادران و خواهران مظلوم هندی به جرم مسلمان بودن توسط هندوهای افراطی و با حمایت رژیم اشغالگر صهیونیستی قتل عام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه می افزاید: حمایت از مسلمانان مستضعف علاوه بر آنکه وظیفه شرعی هر مسلمان آزاده و سیره پیشوایان دین اسلام است، این وظیفه بر اساس اصول ۱۱ و ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به کشور ایران مربوط است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکوم کردن این فاجعه بزرگ و تسلیت به مسلمانان مظلوم هند خاطرنشان کرد: از وزیر محترم امور خارجه ایران، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و معاونت امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درخواست می‌شود موضع مناسب و اقدام کارآمد برای حمایت از مردم مظلوم مسلمان هند اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، اصلاح قانون  شهروندی هند در تاریخ ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.

اما گروه‌های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو است.

 استفاده گسترده از اسلحه در خشونت های دهلی نشان می دهد که  مردم این سلاح های غیر قانونی را پیش از این تهیه کرده بودند. اکثر این افراد جوانان بیکار متعلق به سایر ایالت‌ها مانند اوتار پرادش و بیهار هستند که می توانند به راحتی این سلاح ها را تهیه کنند.

ریشه اختلافات میان هندوها و مسلمانان در تاریخ این کشور وجود دارد و بیشترین تنش ها به سال ۱۹۴۷، زمانی که پاکستان از هند جدا شد باز می‌گردد. در حقیقت دو روز پیش از آغاز خشونت ها در دهلی نو، یکی از اعضای کابینه دولت نارندرا مودی اعلام کرد که مسلمانان باید در سال ۱۹۴۷ به پاکستان فرستاده می‌شدند.

گیریراج سینگ وزیر ماهیگیری هند هفته گذشته اعلام کرد: زمان آن رسیده است که متعهد به ساخت کشور هند باشیم. پیش از سال ۱۹۴۷ محمد علی جناح برای تشکیل یک کشور جدید اسلامی تلاش کرد. ما بهای اشتباه بزرگ نسل‌های گذشته خود را پرداخت می کنیم. اگر در آن زمان مسلمانان به پاکستان و هندوها به هند منتقل می‌شدند، ما در این موقعیت قرار نداشتیم.

دو روز پس از انتشار این اظهارات، کاپیل میشرا یک رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) اعلام کرد که پلیس باید معترضان به اصلاحات قانون شهروندی را از خیابان ها جمع کند در غیر این صورت ما وارد عمل می‌شویم.

چند ساعت پس از این اظهارات هزاران نفر به مناطق مسلمان نشین در شمال شرق دهلی حمله کردند.

برچسب‌ها هند دانشجو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند دانشجو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف قوه قضاییه هند هند هند افغانستان پاکستان هند هند پاکستان هند پاکستان هند هند پاکستان هند هند دانشجو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228568 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند