Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:26:11 GMT

پلمب بیش از ۳۰ واحد صنفی متخلف در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۶۲۴۵

پلمب بیش از ۳۰ واحد صنفی متخلف در قزوین

علی فولیان روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: در شرایط حساس فعلی که ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور انتشار یافته، سلامت عمومی از مصادیق حقوق عامه است و همه باید تلاش کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در حوزه بهداشت و سلامت عمومی ورود به موقع و جدی داشت و اقدامات مختلفی از جمله ممنوعیت عرضه قلیان، بازدیدهای سرزده از واحدهای عرضه اقلام و لوازم بهداشتی، شناسایی انبارهای احتکار، برخورد بدون اغماض با محتکران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در دستور کار داد.
معاون دادستان مرکز استان بیان داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، برخی واحدهای صنفی همچنان بدون توجه به ممنوعیت‌ها به فعالیت خود ادامه دادند که در بازدیدهای به عمل آمده،  ۳۰ واحد صنفی به دلیل عرضه قلیان پلمب و حدود ۵۰۰ آلات و ادوات قلیان جمع‌آوری شد.
فولیان گفت: در بازدید سرزده از داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی، یک داروخانه پلمب و حدود پنج داروخانه نیز به دلیل گرانفروشی و احتکار کالا اخطار مهر و موم دریافت کردند.
وی افزود: همچنین مقادیر قابل توجهی از اقلام و لوازم بهداشتی احتکار شده کشف گردید که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان عرضه خواهد شد.
این مقام قضایی استان خاطر نشان کرد: گشت‌های مشترک در استان فعال است و بازدیدها و سرکشی‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی استمرار خواهد داشت.
فولیان با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی در دادسرای مرکز استان تعیین شده است، ادامه داد: باری دیگر به واحدهای صنفی هشدار می‌دهیم که در صورت توجه نکردن به ممنوعیت‌ها و ادامه فعالیت، برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.
معاون دادستان قزوین هشدار داد: به محض قطعی شدن آرا، حکم صادر شده و اسامی محتکران اقلام و لوازم بهداشتی به جامعه اعلام خواهد شد.  
وی گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات این حوزه از جمله گرانفروشی، عرضه نکردن و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی و... را جهت پیگیری از طریق سامانه پیامکی ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند.
تاکنون حدود ۳۶ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده که متاسفانه سه نفر فوتی در پی داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دادگستری استان قزوین دادستان قزوین پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دادگستری استان قزوین دادستان قزوین ویروس کرونا دادگستری استان قزوین دادستان قزوین اقلام و لوازم بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی شاهین زاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، انجام خدمات الکترونیک است و در این راستا مجوزها بویژه پروانه کسب اصناف از سوی درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود که به همین منظور تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلات و خدماتی که دولت ارائه خواهد داد، باید کد شناسه یکتا داشته باشند.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گناوه افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود.

وی گفت: تا پیش از این، افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای مربوطه انجام می‌گرفت تا اعتبار پروانه کسب آنها بررسی شود، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد بستر جهت دریافت کد یکتا دیگر نیازی به موارد ذکر شده نیست.

شاهین زاده با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به دنبال آن هستند اخذ شناسه یکتا توسط بازاریان و کسبه است، افزود: متقاضیان می‌توانند با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت و به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

شاهین زاده تاکید کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشد و نام آن‌ها در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گناوه گفت: اتاق اصناف شهرستان و اتحادیه‌های صنفی آماده پاسخگویی در این مورد به کسبه و بازاریان است.

کد خبر 6098535

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند