Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام بخش قائدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: در پی انتشار ویروس کرونا و نیاز مردم به این محصول بهداشتی همه خطوط تولید یک کارخانه تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و توان کارخانه به تولید ژل ضدعفونی کننده اختصاص یافت.

وی بیان کرد: این میزان ژل تولید شده پاسخگوی نیاز مردم استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود تقاضای استان های دیگر تا برطرف شدن نیاز استان ژل ضدعفونی و شست و شو به خارج از استان صادر نخواهد شد.

وی ابراز داشت: با توجه به نیاز استان به ژل ضدعفونی کننده داروسازانی که مجوز تولید فراورده های دارویی و بهداشتی دارند می توانند با دریافت الکل برای تولید این محصول بهداشتی اقدام کنند.

قائدی تصریح کرد: چند داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه  ماسک و ژل ضدعفونی کننده در استان های دیگر اقدام کرده اند اما به دلیل نیاز همه نقاط کشور به این اقلام بهداشتی موفق به خرید نشده اند.

وی تاکید کرد:براساس یافته های علمی شست و شوی دست ها در خانه با آب گرم و صابون برای از بین بردن ویروس ها اثربخش است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:در چند روز اخیر ۸۸ هزار عدد ماسک بین داروخانه ها و مراکز درمانی استان توزیع شده که ۵۰ هزار عدد آن برای بیماران خاص پیش بینی شده است که در داروخانه فروش داروهای بیماران خاص توزیع شده است.

 قائدی اظهار دشت: ۲ هزار عدد ماسک اطفال و یکهزار ماسک معمولی نیز از سوی خیران در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی ابراز داشت:: هر ماسک تنها ۲ ساعت قابل استفاده است بنابراین  هر فرد آسیب پذیر حداقل روزی چهار ماسک برای انجام فعالیت های روزانه خود نیاز دارد.

وی بیان کرد: ۷۰۰ عدد الکل کوچک نیز از سوی یک خیر در شهر یاسوج بین مردم توزیع شد.

قائدی ابراز داشت: برای ضدعفونی ساختمان های اداری نیز الکل در ظروف ۲۰ لیتری توزیع شده تا نیروهای خدماتی به صورت سم پاشی سطوح پرکاربرد را گندزدایی کنند.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر چند سری لباس های گان با ماسک های فیلتردار در بیمارستان های استان توزیع شده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان»واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه، کشورمان را هم تحت تاثیر قرار داده، تاکنون حدود سه هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی جانباختند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت بیماران ویروس کرونا در ۷ استان ایران مشاهده شده است.ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا ژل ضدعفونی توزیع شده توزیع شد هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید
  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور