Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، به دنبال سفر دونالد ترامپ به هند، بار دیگر موج اعتراضات مسلمانان به قانون تبعیض آمیز اعطای تابعیت هندی به مهاجران خارجی، به جز مسلمانان، شدت گرفت. این اعتراضات اما با واکنش تند و خشونت آمیز گروه های ملی گرای هندو مواجه شد.   او همچون یک گلوله خون آلود روی زمین افتاده است، اما ضربات باتوم همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حالی که ۳۰ غریبه بدون توقف او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، «محمد زبیر» چشم خود را بست، پیشانیش را روی خاک گذاشت و نیایش کرد.

زبیر، ۳۷ ساله، گفت: "ضربات روی سر، دستان و پشت من می‌باریدند. از آن‌ها نخواستم کتک زدن من را متوقف کنند. ساکت شدم، سعی کردم نفس خود را نگه دارم و بدنم را سفت کنم."

همینطور که صحبت می‌کرد اشک روی صورتش جاری می‌شد. "ابتدا پرسیدم چرا به من حمله می‌کنید؟  چه اشتباهی کرده ام؟  اما آن‌ها به حرف‌های من گوش ندادند و از هر طرف به من حمله کردند. آن‌ها فریاد می‌زدند مسلمان حرامزاده را بکشید.  بسیاری از مردان دیگر آنجا ایستاده بودند، اما نمی‌آمدند تا مرا نجات دهند. " عکس ضرب و شتم بی رحمانه زبیر در روز روشن و در خیابان‌های دهلی یکی از تکان دهنده‌ترین تصاویر شورش‌های مذهبی وحشیانه‌ای بود که دهلی را درگیر کرد.

با آتش زدن مساجد، زنده سوزاندن مسلمانان در خانه هایشان یا به خیابان کشیدن و زجرکش کردن آنها، خشونت در سراسر شمال شرق پایتخت دهلی شدت گرفت.  کسب و کار و دارایی‌های مسلمان نیز به آتش کشیده شد.  در خیابان‌هایی که هندو‌ها و مسلمانان در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته اند، اکنون اجساد در کنار خودرو‌ها و دوچرخه‌های اسقاط شده و سوخته، شیشه‌های خرد شده و ویترین‌های خاکستر شده دیده می‌شوند..  پلیس هم به اجازه دادن، تشویق یا حتی پیوستن به اوباش هندو متهم است.

اوباش هندو مردان را در خیابان‌ها متوقف کرده و خواستار دیدن کارت شناسایی آن‌ها می‌شوند.  اگر کسی امتناع ورزد، او را مجبور می‌کنند نشان دهند که آیا ختنه شده است یا خیر، همانطور که در بین مسلمانان رایج است.  عمران خان ۳۰ ساله، دوره گرد خیابانی که در «شیو ویهار» در شمال شرقی دهلی زندگی می‌کند، عصر روز دوشنبه در حالی که در خانه قدم می‌زد با حمله افراد مهاجم رو به رو شد.

وی گفت: "برخی از آن‌ها مرا مجبور کردند شلوارم را پایین بیاورم. آن‌ها به محض این که مطمئن شدند من مسلمان هستم، شروع به ضرب و شتم وحشیانه من کردند."

اوباش هندو مسلح با میله‌های آهنی، دیلم و لوله‌های فلزی، آنقدر خان را کتک زدند تا بیهوش شد. ساعت‌ها بعد، او متوجه شد که مهاجمین، با فرض اینکه او مرده است، طنابی را به گردنش بسته اند و او را به داخل نهری انداخته اند.  

از طرف هر دو گروه خشونت‌هایی وجود داشته است، اما این جامعه مسلمانان دهلی است که در قریب به اتفاق موارد هدف حمله ده‌ها هزار نفر از اوباش هندو قرار گرفته است.  در محله «چند باغ» که شاهد بدترین اتفاقات بوده است، تنها کسب و کار‌های مسلمان - آرایشگاه‌ها، بستنی فروشی‌ها، قصابی‌ها – ویران شده اند.  در یک گوشه، پوست سوخته صد‌ها پرتقال، موز و هندوانه که از جلوی غرفه یک مسلمان میوه فروش بیرون ریخته شده هوا را بوی میوه سوخته پر کرده است.

خشونت‌ها از زمان جدایی پاکستان به عنوان یک کشور مستقل مسلمان در سال ۱۹۴۷ که منجر به کشته شدن نزدیک به دو میلیون نفر در مبارزه برای استقلال و پس از آن شد، همواره لکه ننگی برای هند بوده است. شورش‌ها در مرز‌های مذهبی کشوری که نزدیک به ۱۴ درصد جمعیت آن مسلمان و ۸۰ درصد هندو هستند، همچنان ادامه دارد.  گسیختن رابطه دو طرف از دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ آغاز شد، اما در سال ۱۹۹۲ هنگامی که هزاران نفر از جمعیت هندو‌های راست گرا، شامل چندین عضو حزب حاکم فعلی، یعنی بهاراتیا جاناتا (BJP)، مسجد بابری را به آتش کشیدند به نقطه عطفی بدل شد.  

هنگامی که BJP در سال ۲۰۱۴ به رهبری نارندرا مودی  برای تشکیل دولت انتخاب شد، اختلافات گسترش یافت.  بهاراتیا جاناتا جناح سیاسی «راشتریا سوایامسواک سانگ» (RSS)، یک سازمان شبه نظامی ملی گرای هندو است که بار‌ها و بار‌ها به حملات سازمان یافته علیه  مسلمانان متهم شده است. بهاراتیا جاناتا که معتقد است هند باید یک کشور هندو و نه سکولار باشد و به همین دلیل محیطی از نفرت را در هند پرورش داده است.  زجرکش کردن مسلمانان شروع شده و آن‌ها به تدریج به شهروندان درجه دوم در کشور خود تبدیل شده اند.

مودی حتی پیش از آن که به مقام نخست وزیری برسد، به خاطر نفرت پراکنی و خشونت شناخته می‌شد. او به عنوان سروزیر گجرات، به تشویق شورش‌های فرقه‌ای در سال ۲۰۰۲ متهم شده بود که موجب کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر، شامل ۸۰۰ مسلمان، شده بود. مودی این اتهامات را که منجر به ممنوعیت او از سوی ایالات متحده شده بود، تکذیب می‌کند. او در سال ۲۰۱۲ توسط دادگاه عالی هند تبرئه شد شد، اما هرگز عذرخواهی نکرده و ابراز پشیمانی نکرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هند مسلمانان هندوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • فیلم/ ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • ببینید | لحظه ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!