Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار اسکندر مومنی در حاشیه شصت و سومین اجلاس سالیانه کمیسیون مواد مخدر که در مقر سازمان ملل متحد در وین در حال برگزاری است، با یونجر رئیس هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر دیدار و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تقویت نقش و جایگاه اثرگذار هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر (INCB)، حمایت می‌کند و بر این باور است که این ارگان نقش مهمی در اتخاذ سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر و همچنین اجرای تعهدات کشورها در اجرای مفاد کنوانسیون‌های مربوط به مواد مخدر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری این که جمهوری اسلامی ایران دارای جمعیتی جوان است و متأسفانه اعتیاد جوانان یکی از هزینه‌هایی است که ایران به‌واسطه قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به سمت بازارهای پرسود غربی متحمل می‌شود، افزود: موقعیت جغرافیایی ایران بگونه‌ای است که میان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد افیونی در شرق کشور (افغانستان) و بازارهای سودآور مصرف در غرب (اروپا و آمریکا) قرار گرفته است.

مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی ایران با افغانستان با اروپا متفاوت است
دبیرکل ستاد ادامه داد: قاچاق مواد مخدر در مناطق مرزی مشترک ایران با افغانستان با شرارت، تروریسم، آدم‌ربایی و تحرکات مسلحانه همراه است لذا موضوع مبارزه با مواد مخدر در طول مرزهای شرقی مشترک ایران با افغانستان با آنچه در اروپا و سایر نقاط جهان اتفاق می‌افتد متفاوت است. به همین دلیل نزدیک به چهار هزار نفر از نیروهای مقابله‌ای در مقابله با عبور مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

 ۷۶ درصد کشفیات جهانی تریاک توسط ایران صورت گرفته است
مؤمنی به کشفیات مواد مخدر در ایران اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۹ میزان ۸۱۵ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از جمله ۳۶ تن هروئین و مرفین و ۷۴ تن حشیش در کشور کشف شده است. همچنین ایران به‌تنهایی ۷۶ درصد کشفیات جهانی تریاک، ۶۷ درصد کشفیات جهانی مرفین و ۱۷ درصد کشفیات جهانی هروئین را کشف و ضبط کرده است.
وی به مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های پیشگیری، درمان، بازتوانی و رویکرد اجتماعی محور در قالب «طرح یاری گران زندگی» اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۹۰ درصد برنامه‌های کاهش آسیب در کشور توسط سمن‌ها انجام می‌شود.
دبیرکل ستاد تصریح کرد: همکاری و تعامل خوبی بین هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر و ارگان‌های ذیربط جمهوری اسلامی ایران و از جمله وزارت بهداشت وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای تعهدات خود در چهارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی ناظر بر کنترل مواد مخدر است.

برچسب‌ها کارتل مواد مخدر سازمان ملل متحد وین اسكندر مؤمنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارتل مواد مخدر سازمان ملل متحد وین اسكندر مؤمنی افغانستان افغانستان آمریکا افغانستان افغانستان افغانستان کارتل مواد مخدر سازمان ملل متحد وین اسكندر مؤمنی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر درصد کشفیات جهانی کنترل مواد مخدر مواد مخدر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون