Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:47:32 GMT

۴۰۰ هزار اصله نهال در ایلام غرس می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۳۵۴

۴۰۰ هزار اصله نهال در ایلام غرس می شود

حجت اله فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهال ها در نقاط مختلف استان و بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه کاشته می شود.

وی افزود: ادارات و نهادها و آحاد مردم در صورت تمایل می توانند برای دریافت نهال رایگان در هفته درختکاری به ادارات منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی تاکید کرد: هفته درختکاری امسال تحت شعاع بیماری ویروسی کرونا قرار گرفته و عمده برنامه های هفته درختکاری بدون حضور مردم و اجتماعات گوناگون برگزار می شود.

وی یادآور شد: این تصمیم با توجه به ممنوعیت برگزاری همایش و اجتماعات حسب مصوبه استانداری استان ایلام اتخاذ شده چرا که اولویت حفظ سلامت شهروندان و پرهیز از حضور آنها در اجتماعات است.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته علاوه بر زنگ درختکاری در مدارس و حضور در مدرسه های سطح استان،‌ بخشی از برنامه های درختکاری در سالن همایش های دانشگاه ایلام و با حضور صاحب نظران و اندیشمندان حوزه درختکاری و منابع طبیعی برگزار می شد اما امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها این برنامه نیز لغو شده است.

همه ساله در تقویم ملی ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته درختکاری نام گذاری شده است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است که سهم جنگل های استان از این عرصه ها ۶۴۰ هزار هکتار است.

 اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تا کنون ۴ مورد مثبت کرونا در ایلام تایید شده و ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر سه شنبه ( سیزدهم اسفند) به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۷۷ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری ایلام ویروس کرونا منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری هفته درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی

وحید فروغی زاده  اظهار کرد: پروازهای صبح ایران ایر (هما) و آسمان از مقصد تهران به ایلام و بلعکس با توجه به شرایط ناپایدار جوی و کاهش دید افقی لغو شد.

وی افزود: امروز یک پرواز فوق العاده از شرکت ایرلاین پویا نیز در فهرست برنامه های پروازی فرودگاه شهدای ایلام قرار دارد که هنوز لغو یا انجام آن از سوی این شرکت هواپیمایی اعلام نشده است.

فروغی زاده یادآور شد: هفته گذشته نیز شرایط نامساعد جوی باعث لغو پرواز شرکت ایران ایر به ایلام شد.

وی ادامه داد: مسافران پیش از مراجعه به فرودگاه برای اطلاع از انجام پروازها با سامانه‌های ۶۸۰۰ و ۱۹۹ تماس بگیرند.

به پیش بینی کارشناسان هواشناسی، بارش باران از شامگاه یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی قرار می دهد.

از روز دوشنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری جو استان شاهد بارش های تند رگباری بهاری بوده است و این بارش ها همچنان تا روز سه شنبه تداوم دارد.

در حال حاضر ۱۲ سورتی پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در مقصد تهران - ایلام فعالیت دارد.

شرکت هواپیمایی پویا نیز هشت سورتی پرواز فوق العاده برای این مسیر برنامه ریزی کرده است که امروز و پنجشنبه هفته جاری آخرین سورتی های این شرکت در استان انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر