Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی فیروز آبادی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای استان خراسان جنوبی به ۵ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۱۳ اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ظهر امروز از ۴۸ نمونه‌ای که به ما پاسخ دادند خوشبختانه ۴۳ نمونه منفی بوده و پنج نمونه مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نمونه مثبت به سه نمونه قبلی استان اضافه شد، افزود: از سه نمونه قبلی مبتلا به ویروس کرونا، ۲ بیمار مربوط به بیرجند و یک نفر مربوط به شهرستان قاینات بوده است. درخصوص ۲ نمونه جدید که مثبت شده هنوز آمار تفکیکی شهرستانی را به ما اعلام نکردند.

 

وی ادامه داد: از سه بیمار قبلی در استان، حال عمومی ۲ نفر خوب است و الان خارج از بیمارستان هستند اما یک نفر هنوز در بیمارستان بستری و کمک تنفسی می‌شود.

 

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: درخصوص ۲ مورد جدید چون اسامی تفکیکی بتازگی اعلام شده، هنوز نتوانستم آمار بگیرم که داخل بیمارستان هستند یا از جمله ترخیصی‌ها و یا شرایط دیگر که در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماریابی گفت: براساس طرح جدیدی که توسط وزیر بهداشت اعلام شد امروز مشخص شد بیماریابی به صورت الکترونیک و تلفنی، براساس پرونده‌های الکترونیک سلامت برای تمامی خانواده‌ها انجام می‌شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این طرح از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود افزود: به صورت تلفنی در مناطق شهری از طریق مراکز خدمات جامع سلامت با تک تک خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود تا مشخص شود علائمی به نفع درگیری احتمالی تنفسی یا کرونا دارند یا نه؛ اگر نیاز باشد آموزش‌های لازم نیز تلفنی به شهروندان اعلام می‌شود.

 

وی بیان کرد: در روستاها هم بهورزها این کار را به صورت فعالانه انجام می‌دهند و در صورتی که نیاز باشد به صورت موردی ممکن است تیم‌هایی به درب منازل اعزام شوند و گرنه اصل کار این است که به صورت غیرحضوری و تلفنی بیماریابی فعال انجام شود و برآورد می‌کنیم اجرای این طرح در استان ۱۰ روز طول بکشد.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هنگام ترخیص به بهبودیافتگان توصیه‌های لازم اعلام می‌‍‌شود اینکه حتی‌الامکان با بقیه افراد تماس نداشته باشند، از منازل بیرون نیایند، از ماسک استفاده کنند و فاصله را با بقیه افراد بین یک تا دو متر رعایت کنند.

 

وی گفت: به صورت تلفنی روزانه از وضعیت بهبودیافتگان اطلاع پیدا می‌کنیم اینکه چه شرایطی دارند و اگر سوال داشته باشند به سوالات آنها پاسخ داده می‌شود و اگر نیاز به آموزش داشته باشند نیز آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش مبتلایان به کرونا ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد