Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:10:28 GMT

تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۲۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده رییس سازمان در امور فناوری و سرمایه گذاری اطلاعات با بیان این مطلب اظهارداشت:  اطلاع‌رسانی فوری و موثر از طریق ادارات کل تابعه به تشکل‌های صنفی ذی ربط و همچنین بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در حال بهره برداری، مبنی بر ضرورت ضد عفونی نمودن سطوح تماس دست مسافران در فضاهای عمومی ومراکز رفاهی وتجاری وخدماتی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی با مواد ضد عفونی کننده استاندارد مورد تائید مراکز بهداشت در استان ها، یکی از تمهیدات اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تأکید به کارکنان مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی به خصوص کارکنان زحمت‌کش بخش خدمات در سرویس های بهداشتی، نمازخانه‌ها و رستوران ها مبنی بر رعایت بهداشت و اصول بهداشتی کامل، یکی دیگر از این تمهیدات است . مداح خاطر نشان کرد: چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرما خوردگی شدید مشاهده شوند، لازم است نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و عندالزوم استقرار مسافر در محل مناسبی از مجتمع خدماتی- رفاهی بین‌راهی که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام و سپس هماهنگی های لازم با واحدهای اورژانس صورت پذیرد.    عضو هیأت عامل این سازمان بیان کرد: ایجاد هماهنگی لازم با شبکه بهداشت استان یا شهرستان و ضرورت وجود نماینده مرکز بهداشت در بازدیدها از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برابر دستورالعمل کمیته ویژه نظارت در راستای  نظارت و تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در عناصر و کاربری های مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی وافزایش تعداد بازدیدها، از جمله تمهیدات لازم الاجرا  است.

وی در ادامه تأکید کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور مکلف هستند در راستای رعایت موازین و اصول بهداشتی، از نحوه ارائه خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی بین‌راهی توسط کمیته ویژه نظارت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه بازدیدهای ویژه ای به عمل آورند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود