Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید قبادی‌ دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ١٠ میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس برای مددجویان معلول و سازمان بهزیستی کشور اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این مبلغ به حساب معلولان دارای ضایعه نخاعی که در منزل نگهداری می‌شوند و معلولان خیلی شدیدی که در بستر بوده و در منزل هستند واریز شده است، اظهار کرد: برای هرکدام از این افراد مبلغ ٢۵٠ هزار تومان برای تهیه وسایل و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی‌دانا تاکید کرد: پیش از این هم برای مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی، جسمی-حرکتی، بیماران روانی مزمن، سالمندان و مراکز نگهداری شبانه روزی هم مبالغی واریز شده بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۴٧ هزار نفر از این افراد در این مراکز نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: همچنین برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در شیرخوارگاه ‌های سراسر کشور و مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مبالغی به حساب خیریه ‌هایی که متولی نگهداری آنها هستند جهت تهیه اقلام و وسایل بهداشتی واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای کمپ‌های نگهداری و درمان افراد معتاد نیز علاوه بر دستور العمل‌ها، مبالغی برای تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداستی اختصاص داده شده است.

قبادی دانا افزود: برای فعالیت قبلی ٢٨ میلیارد ریال واریز شده بود که در فقره جدید هم ١٠٠ میلیارد ریال دیگر واریز شد. به این ترتیب  در مجموع ١٢٨ میلیارد ریال در این خصوص برای جامعه هدف بهزیستی شامل مراکز نگهداری شبانه روزی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید
واریز شده است.

به گفته وی، سامانه تلفنی ١۴٨٠ نیز آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روانشناسان بهزیستی به مردم سراسر کشور است تا افرادی که دچار اضطراب یا استرس ناشی از ابتلا به کروناویروس هستند با این خط تماس بگیرند. این سامانه به شما رایگان از ٨ صبح تا ٨ شب خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهد و در تلاشیم تا بازه زمانی فعالیت آن را گسترش دهیم.

کد خبر 489025 برچسب‌ها بنیاد مستضعفان سازمان بهزیستی كرونا در ايران معلول و معلولیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان سازمان بهزیستی كرونا در ايران معلول و معلولیت سازمان بهزیستی مراکز نگهداری واریز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب