Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@04:18:33 GMT

رئیس یوفا: قوانین فایننشل فیرپلی ممکن است تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۷۵۵۶

رئیس یوفا: قوانین فایننشل فیرپلی ممکن است تغییر کند

الکساندر چفرین، رئیس یوفا ضمن دفاع از محرومیت دو ساله منچسترسیتی در لیگ قهرمانان می‌گوید ممکن است قوانین فایننشل فیرپلی در آینده تغییر کند.

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین، رئیس یوفا در اجلاس این اتحادیه که در شهر آمستردام برگزار می‌شود اعلام کرد که قوانین فایننشل فیرپلی یوفا در آینده نیاز به تغییر خواهد داشت و احتمالا مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینحال چفرین از محرومیت دوساله باشگاه منچسترسیتی در لیگ قهرمانان دفاع کرده و گفت یوفا از این تصمیم خود دفاع خواهد کرد. منچسترسیتی علیه این تصمیم یوفا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و تقاضای فرجام کرده است.

 

یوفا ماه گذشته میلادی باشگاه منچسترسیتی را به تخطی از قوانین فایننشل فیرپلی متهم کرد. این قوانین به این منظور طراحی شده که باشگاه‌های فوتبال به جای اینکه تنها به سرمایه‌های مالکین ثروتمند متکی باشند، مجبور شوند متناسب با درآمدی که بدست می‌آورند هزینه کنند.

 

 

رئیس یوفا در این باره گفت:" هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم قوانین فایننشل فیرپلی در آینده به چه صورتی خواهد بود ولی ما درباره این مساله در حال فکر کردن هستیم و احتمالا مجبور می‌شویم این قوانین را با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده تغییر بدهیم و با شرایط موجود فعلی سازگار کنیم. این سیستم البته خیلی موفق بوده ولی متخصصین ما در حال بحث و بررسی تغییرات احتمالی هستند و من حدس می‌زنم این تغییرات به زودی اعمال خواهد شد".

 

چفرین در ادامه صحبتهایش گفت:" من به عنوان یک وکیل برای سیستم فایننشل فیرپلی احترام زیادی قائلم. ما در این پروسه یک نهاد بازرسی داریم و همینطور یک نهاد حقوقی و در نهایت هم البته تیمها می‌توانند از دادگاه عالی ورزش در لوزان تقاضای فرجام کنند. برخی مدیران اجرایی کار کردن با یک نهاد مستقل را مشکل‌زا می‌دانند ولی این به نظر من یک مزیت است".

 

یوفا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یوفا رئیس یوفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید

رئیس باشگاه رئال مادرید به یک منظور خاص قصد اعمال تغییری بزرگ در اساسنامه این باشگاه را دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه کنفیدنسیال؛ فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید بدون شک یکی از موفق‌ترین و باسابقه‌ترین رؤسا و دو دوره کاری او در سانتیاگو برنابئو، جزو بهترین ادوار تاریخ این باشگاه بوده است. تازه‌ترین دستاورد او بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود که به عنوان میراثی ماندگار برای کهکشانی‌ها شناخته می‌شود اما او قصد دارد پیش از خروجش میراث‌های بزرگ دیگری هم به جا بگذارد.

پرس 77 ساله قصد دارد حداقل یک دوره دیگر به تصدی ریاست باشگاه رئال مادرید ادامه دهد و در عین حال در جستجوی گزینه‌هایی برای تقویت جایگاه مالی و حقوقی باشگاه است. از نظر پرس فروش 11 درصد از حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگا برای 50 سال و تحرکات متنوع یوفا (در رأس آنها ممانعت از برگزاری سوپرلیگ اروپا) اقدامات تهاجمی و خصمانه علیه رئال مادرید بوده است که باشگاه باید با آنها مقابله کند. یکی از راهکارهای پرس برای این کار جذب سرمایه‌گذاران جدید است اما تجربه ناموفقی که برخی از تیم‌های لیگ برتری در انگلیس با فروش بخش از سهام خود به سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌اند، رئیس رئالی‌ها را نگران باز شدن پای رؤسای نااهل به ساختار مدیریتی باشگاه می‌کند.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

از این رو پرس در حال بررسی دو گزینه است که یکی از آنها افزایش دامنه اختیارات اعضا و در عین حال مدرنیزه کردن ساختار باشگاه و حصول اطمینان از این موضوع است که یک نهاد یا سازمان خارجی نمی‌تواند بر باشگاه ادعای مالکیت داشته باشد. با این حال در این مقطع زمانی مشخص نیست که پرس دقیقاً در این حوزه چه برنامه‌هایی در سر دارد اما این می‌تواند به معنا تبدیل باشگاه رئال مادرید به یک شرکت خصوصی باشد که اعضای آن سهامدارانش تلقی می‌شوند.

راهکار دیگر می‌تواند با تغییر عمده در فوتبال اسپانیا همراه شود. پرس مدتی است که با مؤسسه حقوقی کلیفورد چنس و مؤسسه بانکی و سرمایه‌گذاری «کی‌کپیتال پارتنرز» وارد مذاکره شده است تا شرایط قرار دادن سهام باشگاه رئال مادرید در بورس را بررسی کند. در همین حال دو مؤسسه مالی بزرگ دیگر، جی‌پی مورگان و جان هان نیز از اهداف پرس مطلع شده‌اند و نیم نگاهی به اوضاع دارند. این راهکار دوم می‌تواند حتی به فروش 49.9 درصد از سهام باشگاه شود، یعنی درصدی که اجازه می‌دهد اعضای فعلی همچنان امور باشگاه را تحت کنترل داشته باشند.

انتخاب راهکار دوم می‌تواند تغییر شگرف در مدل مالکیت باشگاه رئال مادرید ایجاد کند و نقاط قوت و ضعف خودش را خواهد داشت. یکی از اصلی‌ترین ایراد‌های اجرای این راهکار بر هم خوردن تعادل در حق رای ذی‌نفعان باشگاه خواهد بود. در حال حاضر از نظر تئوری، هر یک از اعضای باشگاه به یک اندازه برای تصمیم‌گیری درباره آینده باشگاه حق رأی دارند اما ورود سرمایه‌گذاران خارجی این تعادل را برهم خواهد زد. به هر حال پرس برای اعمال این تغییرات در ساختار مدیریت باشگاه، باید آنها را در مجمع عمومی باشگاه به رای بگذارد هرچند در سال‌های اخیر به ندرت پیش آمده است که اعضای باشگاه با ایده‌هال او مخالفت کرده باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال