Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:19:11 GMT

لزوم جداسازی پسماند خانگی شبه عفونی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۱۵۰۱

لزوم جداسازی پسماند خانگی شبه عفونی

ایسنا/گیلان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان کار جمع آوری و تفکیک زباله را تعطیل بردار ندانست و گفت: از مردم انتظار داریم در این روزها کمتر زباله تولید کنند و تفکیک از مبدا را به ویژه نسبت به زباله های شبه عفونی انجام دهند.

پویا شهشهانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان گیلان به صورت متوسط روزانه حدود ۲۰۰۰ تن پسماند تولید می شود، اظهار کرد: هر ساله در اسفندماه به واسطه افزایش مصرف و خانه تکانی با افزایش حجم تولید پسماند خانگی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شیوع کرونا در کشور و استان گیلان را موجب تغییر در روند تولید زباله دانست و افزود: با توجه به کاهش رفت و آمد در سطح شهر و عدم حضور اغلب کارمندان در ادارات و سازمان ها، شاهد کاهش تولید زباله در استان به ویژه شهر رشت هستیم، اما در مقابل زباله های خاص مانند ماسک و دستکش و لوازم ضد عفونی کننده به زباله ها اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه مسئولیت رسیدگی به زباله های عفونی بیمارستان ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: زباله های عفونی بعد از اقدامات ویژه و تبدیل شدن به زباله های معمولی دفن می شوند.

شهشهانی از سم پاشی زباله های خانگی جمع آوری شده خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و احتمال مبتلا بودن برخی از اعضای خانواده ها به این ویروس، زباله های خانگی جمع آوری شده توسط شهرداری سم پاشی می شود.

وی از مردم خواست زباله های عفونی خود را در کیسه های مجزا و کاملا بسته بیرون در قرار دهند و خاطرنشان کرد: زباله هایی که احتمال آلودگی ویروسی دارند نباید با زباله های تر خانگی مخلوط باشند و کار جمع آوری و تفکیک را دشوارتر کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با اشاره به دو برابر شدن زباله های بیمارستانی شهر رشت، یادآور شد: کار جمع آوری و تفکیک و دفع پسماند تعطیل بردار نیست و همچنان ادامه دارد.

شهشهانی با اشاره به کاهش نیروهای خدماتی شهرداری در روزهای کرونایی و استفاده از توان نیروهای خدمت رسان حاضر در سایر بخش ها از جمله گندزدایی شهری، اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در این شرایط کمتر زباله تولید کنند و تفکیک از مبدا را به ویژه نسبت به زباله های شبه عفونی انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس