Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار حامی جدید ایتام و محسنین در استان جذب شده گفت: تاکنون ۲۷ هزار حامی ایتام و محسنین در استان مرکزی حمایت از این فرزندان را برعهده گرفته‌اند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، خانواده به عنوان نخستین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است و نخستین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش مهمی بر عهده دارد، عواملی چون شخصیت والدین، سلامت روانی و جسمانی آنها، شیوه‌های تربیتی اِعمال شده در داخل خانواده، شغل و تحصیلات والدین، محل سکونت خانواده، حجم و جمعیت خانواده، روابط اجتماعی خانواده و مولفه‌های فراوان دیگری در خانواده وجود دارند که شخصیت فرزند، سلامت روانی و جسمانی او، آینده شغلی، تحصیلی، اقتصادی، سازگاری اجتماعی و فرهنگی، تشکیل خانواده او و غیره را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

همان‌طوری که روان‌شناسان معتقدند، سال‌های اولیه کودکی نقش به سزایی در رشد شخصیت و آینده او دارد، بیشتر شناخت کودک از خود، اطرافیان و محیط در این دوران شکل می‌گیرد.

 میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد.

کودکان بسیاری در جامعه وجود دارد که از نعمت حضور پدر و مادر محروم هستند و همین فقدان آنها را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و یا نه از نعمت پدر و مادر برخوردارند اما آن گونه که باید، از حضور والدین خود بهره‌مند نیستند.

تصور کنید کودکانی را که در این سنین علی‌رغم بهره‌مند بودن از نعمت پدر و مادر، در مقام عمل، آنها را در کنار خود ندارند، این کودکان چون به مانند فرزندان یتیم دیده نمی‌شوند بنابراین از لحاظ عاطفی و روانی در خانواده تأمین نشده و به انواع مشکلات مبتلا می‌شوند.

در واقع این کودکان پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیلی توان اداره کردن این آینده‌سازان کشور را ندارند.

بنابراین توجه به امور خانواده‌های نیازمند همواره از اهمیت خاصی برخوردار است، به‌ویژه کودکانی که به دلایل مهمی از قبیل زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت، از کار افتادگی و غیره از حضور پدر و مادر محروم هستند.

طرح‌های بسیاری در راستای حمایت از این کودکان و کاهش مسائل و مشکلات آنها در سطح کشور درحال انجام است که از جمله آنها می‌توان به پویش جذب حامی اشاره کرد.

7 هزار و 300 حامی برای ایتام و محسنین استان مرکزی جذب شدخیران استان بوشهر 13 میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردندجذب 125 هزار نفر حامی ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان

بیش از 10 هزار حامی جدید ایتام و محسنین در استان مرکزی جذب شد

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، در این باره با اشاره به استقبال خوب مردم استان و مشارکت در پویش جذب حامی گفت: حمایت بیش از 10 هزار و 266 حامی جدید و در مجموع 27 هزار حامی از فرزندان ایتام و محسنین نمایشی از همدلی مردم استان مرکزی است.

وی افزود: بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت حامیان فراهم‌ شده است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را مستقیم به‌ حساب فرزند معنوی خود واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: حامیان و خیران نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا ثبت‌نام در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین به یاری کودکان نیازمند بشتابند و در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

موسی‌نژاد بیان کرد: احیای سنت حسنه انفاق و نیکوکاری از برنامه‌های کمیته امداد است و  دستگیری نیازمندان و محرومان علاوه بر اینکه انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر به سزایی در راستای خدمات نظام به طبقه محروم و نیازمندان جامعه دارد و پشتوانه‌ای مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در راستای فقرزدایی به شمار می آید.

فراهم‌سازی شرایط جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در بستر غیرحضوری به سبب شیوع کرونا

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان ادامه داد: نیکوکاری تمام‌شدنی نیست و هرچند با توجه به شرایط فعلی جامعه و رعایت ملزومات بهداشتی ممکن است مردم نتوانند در پایگاه‌های جشن نیکوکاری حاضر شوند، اما نیکوکاری جاری است و به همین دلیل شرایط پرداخت کمک‌ها  به شیوه غیر حضوری برای مردم نوع دوست استان فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد#1*8877* و وارد کردن کد پیش شماره 086 و یا از طریق شماره حساب 0111470070005 و شماره کارت 6037991899940088 کمک‌های خود را به صورت غیرحضوری واریز کنند.

موسی‌نژاد بیان کرد: تعداد 409 پایگاه بسیج، مصلی‌های سطح استان، مساجد، سیار و ثابت نیز برای دریافت کمک‌های مردم نوع‌دوست استان آماده هستند.

انتهای پیام/712/ی

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ایتام و محسنین در استان پدر و مادر هزار حامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین